To co odkrywają posiadacze świeżutkiego tabletu Amazon Kindle Fire HD, to fakt, iż fabrycznie posiada on zainstalowane… reklamy, generujące oczywiście dodatkowe profity dla Amazonu. Znajdują się one na ekranie blokady wyświetlacza, podobnie do tych, jakie można znaleźć w innych czytnikach Kindle. Teraz Amazon mówi użytkownikom, że mogą zrezygnować z reklam.
Przeczytaj koniecznie >> Recenzja tabletu Adax 7DC1
Za pośrednictwem portalu The Verge, Amazon opublikował oficjalne stanowisko w tej sprawie, zawierające jednocześnie ofertę skierowaną do użytkowników Kindle Fire. Mówi ona, iż uporczywe dla wielu reklamy można usunąć, owszem, ale za niewielką opłatą, wynoszącą 15 centów. Amazon tłumaczy takie posunięcie pragnieniem utrzymania niskich kosztów sprzedaży na odpowiednim poziomie, dlatego też oprogramowanie z reklamami znajdzie się na pokładzie każdego egzemplarza tabletu z rodziny Kindle Fire.
Z informacji od użytkowników „reklamowych” tabletów wynika, iż całość nie jest aż tak natarczywa. Reklamy zawarte na ekranie blokady nie są nachalne, a czasem wręcz korzystne, ponieważ potrafią poinformować o jakiejś ciekawej promocji.
Dopóki oczywiście mają one właśnie taką formę – wszystko jest w porządku. Niedobrze byłoby, gdyby reklamy miałyby zastąpić na przykład tapetę wyświetlacz, bądź co gorsza, pojawiać się na kilka-, kilkanaście sekund przed uruchamianiem określonych aplikacji. Swoją drogą, skoro Barnes & Noble wkrótce chce zaprezentować swoją odpowiedź na tablety Amazon, ciekawe czy również wykorzysta pomysł na dodatkowy zarobek…