Sprzedaż wyświetlaczy do tabletów w październiku wyższa aniżeli tych do komputerów PC
Nie tak dawno NVIDIA opublikowała stanowisko, w myśl którego tablety mają wkrótce zabić rynek komputerów PC. Wygląda na to, że potentat był bliższy prawdy aniżeli mu się wydawało. Dlaczego? Są pierwsze wyniki sprzedaży paneli LCD za trzeci kwartał bieżącego roku.
Nie tak dawno NVIDIA opublikowała stanowisko, w myśl którego tablety mają wkrótce zabić rynek komputerów PC. Wygląda na to, że potentat był bliższy prawdy aniżeli mu się wydawało. Dlaczego? Są pierwsze wyniki sprzedaży paneli LCD za trzeci kwartał bieżącego roku.
Przeczytaj koniecznie >> 5 najciekawszych tabletów zaprezentowanych w pierwszej połowie 2012
Po raz pierwszy w historii, sprzedaż paneli LCD do tabletów jest wyższa aniżeli tych, wykorzystywanych w produkcji notebooków. Choć może nie jest to różnica dramatyczna, która miałaby świadczyć o totalnym załamaniu rynku laptopów. to fakt pozostaje faktem.
Do momentu pojawienia się na rynku tabletu iPad od Apple, rynek sprzedaży tych podzespołów rósł w tempie spokojnym. Jego pojawienie się w sprzedaży, a także rosnąca konkurencja ze strony tabletów z konkurencyjnym systemem operacyjnym, choćby linia Samsung Galaxy, Google Nexus czy nawet Amazon Kindle Fire, zmieniły diametralnie dynamikę rozwoju tego segmentu.
W światku komputerów panuje ponadto przeświadczenie, że tablety będą wymieniane przez klientów przynajmniej co dwa lata, podczas gdy notebooki, jako urządzenia dużej utrzymujące swoją wartość, będą wymieniane znacznie rzadziej. To teoria, która jednak przynajmniej częściowo mogłaby wyjaśnić spadek sprzedaży matryc do notebooków. Firma DisplaySearch przedstawiła swój pogląd na ten status quo:
- zwalniają zaopatrzenie w podzespoły do laptopów – sprzedaż paneli do nich spadła w trzecim kwartale o blisko 4 miliony;
- Producenci OEM kupili mniej wyświetlaczy, przygotowując się na nowe produkty i projekty powiązane z Windows 8;
- Tablety są coraz częściej kupowane jako prezenty z okazji różnego rodzaju świąt, zatem wymuszają zabezpieczenie większych stanów magazynowych.
Przewidywania mówią, że sprzedaż tabletów generalnie, z końcem roku, sięgnie 21,5 miliona jednostek, zaś notebooków – 14,6 miliona. Wspomnieć warto, że popularne ostatnimi czasy hybrydy notebooków i tabletów są częściej klasyfikowane do tej drugiej grupy urządzeń, co może mieć niemały wpływ na dane sprzedaży.