Rynek tabletów rośnie jak na drożdżach. Nawet analitycy są zaskoczeni!
Coraz częściej kupujemy tablety internetowe. To oczywiście fakt znany nam wszystkim od wielu miesięcy. Co jednak powiecie na to, że w roku pańskim 2012 rynek „dachówek” urósł tak mocno, że nawet specjaliści z firm analitycznych są zaskoczeni, bo ich prognozy okazały być się… nietrafne? Z racji jeszcze lepszych wyników sprzedaży niż do niedawna zakładano. Na to wygląda, a najlepszym potwierdzeniem tych faktów są nowe raporty firm IDC oraz DisplaySearch.
Coraz częściej kupujemy tablety internetowe. To oczywiście fakt znany nam wszystkim od wielu miesięcy. Co jednak powiecie na to, że w roku pańskim 2012 rynek „dachówek” urósł tak mocno, że nawet specjaliści z firm analitycznych są zaskoczeni, bo ich prognozy okazały być się… nietrafne? Z racji jeszcze lepszych wyników sprzedaży niż do niedawna zakładano. Na to wygląda, a najlepszym potwierdzeniem tych faktów są nowe raporty firm IDC oraz DisplaySearch.
Przeczytaj koniecznie >> 10 najciekawszych trików na tablety z Androidem
Ten rok z pewnością należał do tabletów internetowych. Co prawda nie dysponujemy jeszcze wynikami sprzedaży za ten kwartał, który z pewnością okaże być się rekordowy (sugeruje się, że samo Apple może sprzedać nawet 26 milionów iPadów!). Spokojnie, dowiemy się już niedługo, zaraz po nowym roku. Tymczasem z raportów opracowanych przez firmy analityczne wynika, że jest jeszcze lepiej niż zakładano we wcześniejszych prognozach. Tym samym analitycy poczuli się nieco… zaskoczeni!
Z najnowszej analizy firmy IDC wynika, że do końca tego roku zostanie sprzedanych ponad 5 milionów więcej tabletów niż zakładano. Do końca 2016 roku ich liczba wzrośnie o 160 milionów! Z informacji ujawnionych przez firmę DisplaySearch wynika z kolei, że produkcja podzespołów do tabletów znacznie wzrosła i obecnie jest większa niż cały biznes związany z produkcją elementów dla typowych komputerów.
Z raportu firmy DisplaySearch wynika, że na przełomie września oraz października tego roku po raz pierwszy w historii odnotowano wyższą produkcję paneli dotykowych dla tabletów niż matryc dla zwykłych komputerów. Dokładnie 18,7 milionów sztuk versus 16,9 milionów tradycyjnych paneli.
Firma IDC nie pozostała obojętna na te wyniki i również zweryfikowała własne raporty związane z prognozami na temat sprzedaży tabletów internetowych. Początkowo zakładano sprzedaż tabletów „jedynie” na poziomie 117,1 milionów sztuk do końca obecnego roku. Teraz z kolei IDC zmieniło własną prognozę i sugeruje 122,3 miliony urządzeń tego typu sprzedanych do końca 2012 roku. Co ciekawe, IDC prognozuje również na temat tabletów z Windows 8, które obecnie nie cieszą się największym zainteresowaniem. Udział „dachówek” z nowymi okienkami Microsoftu na pokładzie do końca 2016 roku ma ulec potrojeniu. Obecnie szacuje się, że wynosi zaledwie 3%.
Sławomir Stanik, Country Manager w ASUS Polska tak skomentował najnowsze prognozy wspomnianych firm analitycznych: „sprzedaż tabletów stale rośnie i to w bardzo szybkim tempie. Szacujemy, że w 2013 roku ASUS sprzeda ich o 50 procent więcej niż w 2012, czyli ok. 700-800 tys. sztuk. Doskonałym przykładem jest Nexus 7, którego sprzedaż od dnia polskiej premiery do końca roku wyniesie około 40 tysięcy sztuk. W przyszłym roku na rynku pojawi się wiele urządzeń z Windows 8. Według naszej prognozy sprzedaż tabletów ASUSa z najnowszym systemem Microsoft osiągnie pułap 15-20 procent w 2013 roku. Popyt na takie urządzenia mobilne powoduje obniżenie przez największych producentów cen produktów, które stają się coraz bardziej atrakcyjne dla użytkowników.” W zasadzie trudno się z tym nie zgodzić!
Gdzie tkwi tak duży sukces tabletów internetowych w tym roku? Przede wszystkim w rosnącej na rynku konkurencji oraz znaczącym obniżkom cen. Dziś już bez problemu kupimy tablet za niespełna 200 złotych, co jeszcze w zeszłym roku było nie do pomyślenia. Poza tym urządzenia z wyższej półki cechują się coraz lepszą specyfikacją techniczną. Tak więc każdy znajdzie tutaj coś dla siebie.