Zdaje się, że Microsoft zaliczył falstart na rynku tabletów internetowych. Tak przynajmniej wynika z opinii analityka firmy UBS – Brenta Thilla, który sugeruje, że gigant z Redmond sprzedał w zeszłym kwartale tylko około miliona sztuk Surface z Windows RT.
Przeczytaj koniecznie >> Czy Microsoft Surface rzeczywiście jest zbyt drogi?
Rynkowa premiera tabletów Microsoftu z serii Surface odbyła się pod koniec października. Początkowo (jeszcze przed rynkowym debiutem) firmy analityczne sugerowały, że gigant z Redmond sprzeda do końca 2012 roku około 3-5 milionów sztuk własnych tabletów. Zdaje się jednak, że było znacznie gorzej…
Analityk firmy UBS – Brent Thill sugeruje, że w zeszłym kwartale Microsoft sprzedał tylko około miliona sztuk Surface, czyli znacznie poniżej oczekiwań. Nie tylko samego giganta z Redmond, ale również analityków. Niedawno sugerowano, że mogło to być około 2 milionów egzemplarzy, a więc koniec końców, dwa razy więcej niż w rzeczywistości. Powodem mniejszego zainteresowania Surface ze strony klientów jest między innymi (według Thilla) wybór iPada, zamiast tabletu z Windows RT. Poza tym dochodzi słaba dystrybucja. Microsoft sprzedawał w tamtym roku tablety Surface wyłącznie za pośrednictwem własnym sklepów.
Na razie jednak to tylko wstępna analiza, a na ostateczny werdykt przyjdzie nam jeszcze poczekać. Do momentu, aż Microsoft zdradzi osobiście oficjalne wyniki sprzedaży.