Serwis Digitimes informuje, że w tym roku tablety z wyświetlaczami o przekątnej 7 i 8 cali zdominują rynek i tym samym zakończą hegemonię iPada z ekranem o przekątnej 9,7 cali. Ponadto sprzedanych ma zostać nawet 50 milionów więcej „dachówek” niż w zeszłym roku.
Przeczytaj koniecznie >> Kupujemy tablet. Z Wi-Fi czy 3G?
Najnowszy raport opublikowany przez Digitimes nie pozostawia złudzeń. Dominacja iPada z 9,7-calowym ekranem na rynku tabletów w tym roku dobiegnie końca. Najpopularniejszymi tabletami, które będziemy w tym roku kupować mają być urządzenia z wyświetlaczami o przekątnej 7 lub 8 cali.
W zeszłym roku sprzedano około 130 milionów tabletów, z czego 73,4 mln stanowiły urządzenia z wyświetlaczami o przekątnej ponad 9 cali. To daje nam udział na poziomie 59% rynku. Okazuje się jednak, że do końca obecnego roku udział większych tabletów ulegnie spadkowi, a 60% wszystkich sprzedanych w 2013 roku „dachówek” stanowić mają urządzenia z 7- lub 8-calowymi ekranami. Digitimes sugeruje również, że w tym roku zostanie sprzedanych około 170-180 milionów tabletów.