Prawdopodobnie tak się stanie. Sprzedaż nowego tabletu Microsoftu ma ruszyć dokładnie 9 lutego i zdaje się, że o przedsprzedaży Surface Pro nie ma żadnej mowy.
Przeczytaj koniecznie >> Kupujemy tablet. Z Wi-Fi czy 3G?
Microsoft zdradził niedawno, że sprzedaż Surface Pro ruszy 9 lutego. Początkowo tylko w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Kiedy w Europie? Tego ciągle nie wiemy… Zainteresowanie nowym tabletem giganta z Redmond być może nie będzie specjalnie wielkie, ale są oczywiście osoby, które chcą kupić ten sprzęt. Najchętniej już teraz, czyli w przedsprzedaży. Zdaje się jednak, że Microsoft nie zamierza oferować Surface Pro w preorderze. Tak wynika przynajmniej z odpowiedzi Panos Panay – szefa działu produktów z linii Surface, który w odpowiedzi na dostępność Surface w przedsprzedaży zdradził na Twitterze, że nowe tablety Microsoftu trafią do sprzedaży 9 lutego i dopiero wtedy.
Gwoli przypomnienia, specyfikacja Surface Pro przedstawia się następująco:
- Procesor Intel Core i5 trzeciej generacji (Ivy Bridge) ze zintegrowanym układem grafiki HD 4000;
- Wyświetlacz o Clear Type LCD przekątnej 10,6 cali i rozdzielczości full HD (1920 x 1080 pikseli) z 10-punktowym multi-touch;
- 4 GB pamięci operacyjnej RAM (pracującej w trybie dual-channel);
- Dysk SSD o pojemności 64 lub 128 GB;
- czytnik kart pamięci microSDXC;
- Wi-Fi b/g/n (dwuzakresowy);
- Port audio 3,5 mm;
- Bateria 42 Whr (z informacji ujawnionych przez Microsoft wynika, że pozwoli na maksymalnie 4,5 godziny pracy na jednym ładowaniu);
- Pełnowymiarowy port USB 2.0;
- Bluetooth 4.0 LE (czyli o zmniejszonym zapotrzebowaniu na energię);
- Dwie kamery HD o rozdzielczości 720p;
- Pełnowymiarowy port USB 3.0 oraz mini DisplayPort do podłączania zewnętrznych wyświetlaczy;
- Złącze dokujące Cover Port;
- Czujnik światła, akcelerometr, żyroskop oraz kompas;
- Zasilacz o mocy 48 W umożliwiający również ładowanie akcesoriów podłączanych za pomocą portu USB (maksymalnie 5 W).
Więcej na temat różnic względem modelu z Windows RT przeczytacie w tym artykule.