Choć tablety z Windows RT nie sprzedają się zbyt dobrze (delikatnie mówiąc), tak Microsoft broni tej platformy i stwierdza, że ona po prostu potrzebuje czasu i będzie niedługo lepsza.
Przeczytaj koniecznie >> Wszystko co musisz wiedzieć na temat tabletu Microsoft Surface Pro
Nie ukrywajmy, ale sprzedaż tabletów z systemem Windows RT jest poniżej jakichkolwiek oczekiwań. Od rynkowej premiery tych urządzeń minęło już pięć miesięcy, a do tej pory sprzedano mniej niż… dwa miliony sztuk tabletów z Windows RT (z czego około 1,1 mln, to Surface od Microsoftu). Zarówno Microsoft, jak i jego partnerzy OEM są zawiedzeni.
Gigant z Redmond postanowił jednak stanąć w obronie Windows RT. Michael Angiulo – wiceprezes działu do spraw planowania ekosystemu hardware i oprogramowania w Microsofcie, w wywiadzie dla serwisu CNet broni platformy mówiąc, że „Windows RT potrzebuje czasu. Wtedy też może stać się lepszy„. Angiulo dodaje również, że tablety z nowymi okienkami oraz procesorami ARM mają przed sobą świetlaną przyszłość. Cóż… słowa słowami, a zainteresowanie Windows RT i tak jest znikome. Trudno powiedzieć, czy platforma ma szansę na sukces, na rynku zdominowanym przez Androida i iPada. Rozwiązaniem problemu może być wprowadzenie na rynek mniejszych tabletów internetowych z Windows, które wyposażone będą w 7 lub 8-calowe ekrany. Jeśli wierzyć plotkom, to nastąpi to już tej jesieni.