Choć Microsoft i jego partnerzy obecnie dwoją się i troją, aby uszczypnąć sobie nieco „tabletowego torciku”, tak rzeczywistość może być okrutna. Do końca tego roku na rynek może trafić tylko około 10-20 milionów tabletów z okienkami.
Przeczytaj koniecznie >> Uruchamiamy gry z iPada na telewizorze
Microsoft pokładał wielkie nadzieje związane z rynkiem tabletów internetowych. Niestety, ale „dachówki” z okienkami nie cieszą się zbyt wielkim zainteresowaniem ze strony klientów. W pierwszym kwartale tego roku sprzedano zaledwie trzy miliony tabletów z Windows, a więc bardzo niewiele.
Najnowszy raport serwisu Digitimes nie pozostawia złudzeń na lepszą przyszłość. Tablety internetowe z okienkami Microsoftu mają do końca tego roku sprzedać się w liczbie około 10-20 mln sztuk, co da Windows udział na rynku w postaci zaledwie 5-8%. Najlepszym okresem sprzedaży ma być trzeci kwartał, a więc okres lipiec-wrzesień. Nie powinno to dziwić, bo w tym czasie przygotowujemy się do powrotu do szkół i urządzenia z Windows wtedy zawsze sprzedają się najlepiej.