Udostępnij
Tweetnij

Microsoft chce sprzedać 25 mln Surface w 2014 roku fiskalnym. Wykonalne?

Microsoft niespecjalnie radzi sobie na rynku tabletów internetowych… delikatnie mówiąc. Mimo wszystko gigant z Redmond nie poddaje się i w przyszłym roku fiskalnym zamierza to zmienić. Microsoft wierzy, że w tym okresie sprzeda aż 25 milionów sztuk Surface i tym samym uplasuje się na podium wśród producentów „dachówek”. Zaraz po Apple i Samsungu. Biorąc pod uwagę dotychczasowe wyniki sprzedaży Surface, trudno w to jednak uwierzyć, ale Microsoft może mieć asa w rękawie. Jakiego?

Tablet Microsoft Surface Pro

Microsoft niespecjalnie radzi sobie na rynku tabletów internetowych… delikatnie mówiąc. Mimo wszystko gigant z Redmond nie poddaje się i w przyszłym roku fiskalnym zamierza to zmienić. Microsoft wierzy, że w tym okresie sprzeda aż 25 milionów sztuk Surface i tym samym uplasuje się na podium wśród producentów „dachówek”. Zaraz po Apple i Samsungu. Biorąc pod uwagę dotychczasowe wyniki sprzedaży Surface, trudno w to jednak uwierzyć, ale Microsoft może mieć asa w rękawie. Jakiego?

Przeczytaj koniecznie >> Porozmawiajmy o wyświetlaczach dotykowych

Na co przede wszystkim zwracasz uwagę podczas zakupu tabletu?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Tablety z serii Surface są dostępne na rynku od ponad pół roku (model z Windows 8 Pro nieco krócej, bo od lutego), ale do tej pory Microsoft nie zawojował rynku, który obecnie zdominowany jest przez Androida oraz iPada. Mimo wszystko gigant z Redmond nie poddaje się i ma dalekosiężne plany związane z Surface.

Paul Thurrott z Winsupersite uzyskał informacje na temat strategii Microsoftu na przyszły rok fiskalny, który rozpocznie się dla firmy już pierwszego lipca. Rzekomo Microsoft zamierza sprzedać w tym okresie aż 25 milionów tabletów! Mało tego, gigant z Redmond wierzy, że uda mu się tym samym uplasować na trzeciej pozycji wśród producentów „dachówek”, zaraz po Apple i Samsungu. Microsoft zamierza w tym celu zainwestować 4,4 miliarda dolarów i wierzy, że jego Surface’y staną się najpopularniejszym tabletami w sektorach edukacji oraz biznesu.

Rodzi się jednak pytanie: czy plan Microsoftu ma w ogóle szansę realizacji? Przyglądając się obecnym „sukcesom” giganta z Redmond na rynku tabletów trudno w to uwierzyć.

Z raportu firmy analitycznej firmy IDC wynika, że w pierwszym kwartale tego roku Microsoft sprzedał zaledwie 900 tysięcy własnych tabletów internetowych. Co prawda wynik pozwolił firmie wskoczyć na listę TOP 5 producentów „dachówek”, ale w porównaniu z konkurencją Microsoft wcale nie ma się czym pochwalić. Dla porównania, Apple w tym samym okresie czasu sprzedało ponad 20 razy więcej iPadów (19,5 mln sztuk), a Samsung niemal 10 razy więcej (8,8 mln tabletów). Tak więc do pełni szczęścia jeszcze wiele brakuje.

Problemem Microsoftu jest również słaba dystrybucja Surface. Model z systemem Windows 8 Pro dostępny jest obecnie oficjalnie na terenie zaledwie czterech państw: Stanów Zjednoczonych, Kanady, Chin, a od przedwczoraj również w Wielkiej Brytanii. Wiemy jednak, że przed końcem czerwca Surface Pro ma trafić między innymi do sprzedaży w kilkunastu nowych państwach, w tym przede wszystkim europejskich.

Druga sprawa, to ceny. Tablety z serii Surface są po prostu drogie. Model z systemem Windows RT możemy nabyć co najmniej za kwotę 399 dolarów (na przykład w sklepach Walmart). Taniej go nie znajdziemy. Zarówno iPad mini, jak i wiele tabletów z Androidem można zakupić znacznie taniej.

W jaki sposób Microsoft chce więc sprzedać w okresie dwunastu miesięcy 25 milionów Surface? Kluczem do sukcesu może tutaj być nowy, tańszy model tabletu – Surface Mini, nad którym prace rzekomo już trwają. Serwis Digitimes jakiś czas temu raportował, że nowy tablet Microsoftu zostanie wyposażono w około 8-calowy wyświetlacz, a cena urządzenia może zamknąć się w kwocie 299 dolarów. Jeśli to prawda, to Microsoft rzeczywiście może znacznie zwiększyć swoje szanse na sukces. Pod jednym warunkiem – nowy Surface musi być tabletem z systemem Windows 8, a nie RT, czyli takim, który pozwoli uruchamiać starsze oprogramowanie pisane z myślą o okienkach. W przeciwnym wypadku jest mało prawdopodobnym, że klienci (nawet w takiej cenie) wykażą większe zainteresowaniem tym tabletem.

Z plotek, które krążą po sieci wynika, że mniejszy Surface ma trafić do sprzedaży już jesienią, a jego prezentacja może się odbyć już na czerwcowej konferencji Build.

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij