Tablety rosną w Polsce jak na drożdżach. W Q1 kupiliśmy 375 tysięcy sztuk!
Najnowszy raport firmy analitycznej IDC nie pozostawia żadnych złudzeń. Polacy są wręcz zakochani w tabletach internetowych. W zeszłym kwartale kupiliśmy 375 tysięcy sztuk tego typu urządzeń, czyli cztery razy tyle, co w adekwatnym okresie sprzed roku. Mało tego, IDC prognozuje, że do końca tego roku kupimy dwa razy tyle tabletów, co w całym 2012 roku. Gdzie tkwi sukces „dachówek” na polskim rynku?
Najnowszy raport firmy analitycznej IDC nie pozostawia żadnych złudzeń. Polacy są wręcz zakochani w tabletach internetowych. W zeszłym kwartale kupiliśmy 375 tysięcy sztuk tego typu urządzeń, czyli cztery razy tyle, co w adekwatnym okresie sprzed roku. Mało tego, IDC prognozuje, że do końca tego roku kupimy dwa razy tyle tabletów, co w całym 2012 roku. Gdzie tkwi sukces „dachówek” na polskim rynku?
Przeczytaj koniecznie >> Kupujemy tablet do gier za mniej niż tysiąc złotych. Na co zwracać uwagę?
Tablety internetowe z kwartału na kwartał rosną w siłę. Trend ten widoczny jest na całym świecie i nie inaczej jest w naszym kraju. Z najnowszego raportu IDC, który opublikowała Rzeczpospolita wynika, że obecnie w Polsce przeżywamy tak zwany „boom na tablety”.
W pierwszym kwartale tego roku kupiliśmy aż 375 tysięcy tabletów internetowych. To cztery razy więcej niż w adekwatnym okresie sprzed roku. W Q1 2012 roku kupiliśmy zaledwie 87,5 tysiąca „dachówek”. Zapewne zastanawiacie się nad odpowiedzią na pytanie: którzy z producentów wiodą prym na lokalnym rynku? Podium przedstawia się następująco:
- miejsce – Samsung. Koreańska firma jest bezapelacyjnie liderem na rodzimym rynku tabletów (na świecie może pochwalić się drugim miejscem). Urządzenia Samsunga w pierwszym kwartale 2013 roku w naszym kraju sprzedały się w liczbie ponad 100 tysięcy sztuk! Producent ceniony jest jednak za dobre wykonanie własnych urządzeń oraz szeroki wachlarz propozycji. W zasadzie każdy znajdzie tutaj coś dla siebie.
- miejsce – Apple. Tablety firmy z Cupertino co prawda nie należą do najtańszych urządzeń, ale pojawienie się iPada mini, którego można kupić już w cenie nieco ponad 1300 złotych sprawiło, że tablety z iOS są również coraz częściej wybierane przez Polaków.
- miejsce – Manta. Polska firma Manta uplasowała się na trzeciej pozycji. Głównie za sprawą oferty w postaci licznych tabletów internetowych w przedziale cenowym poniżej tysiąca złotych. Z danych ujawnionych przez IDC wynika, że Manta rozprowadziła w pierwszym kwartale niemal 100 tysięcy tabletów. Bogdan Wiciński – prezes Manty skomentował te dane w następujący sposób: „do końca roku zamierzamy sprzedać ponad 300 tysięcy tabletów„. Krótko i na temat, ale biorąc pod uwagę wynik za Q1 jest to bardzo prawdopodobne. W zeszłym roku firma sprzedała w Polsce ponad 100 tysięcy tabletów w cenie poniżej tysiąca złotych.
Udział pozostałych producentów na rodzimym rynku jest już znacznie mniejszy i w zasadzie nawet nie mamy tutaj o czym wspominać.
Damian Godos – analityk firmy IDC dodaje, że w tym samym okresie czasu (styczeń – marzec) Polacy kupili 460 tysięcy laptopów. Liczba sprzedawanych urządzeń oby typów zaczyna więc się wyrównywać. Jeszcze kilka miesięcy i „dachówki” zdetronizują notebooki także w naszym kraju.
Z raportu IDC wynika ponadto, że do końca tego roku Polacy kupią aż 1,8 mln sztuk tabletów. To dwa razy więcej niż w zeszłym roku, kiedy to kupiliśmy 880 tysięcy tabletów.
Warto dodać, że nad Wisłą lubujemy się przede wszystkim w tanich tabletach internetowych. Urządzenia w cenie 699 złotych i niższej stanowiły ponad 50% wszystkich tabletów, które kupiliśmy w pierwszym kwartale.
Gdzie tkwi sukces tabletów? Oczywiście w malejących cenach oraz zróżnicowanej ofercie. Dziś bez problemu możemy zakupić tablet nawet w cenie poniżej 200 złotych. Ponadto „dachówki” coraz częściej pojawiają się w ofercie operatorów sieci komórkowych. Co prawda ich zakup w abonamencie nigdy nie jest opłacalny, ale mimo wszystko decydujemy się na taki krok.
Źródło: Rzeczpospolita