Najnowsze sondaże dotyczące urządzeń mobilnych mówią o tym, co wiemy wszyscy – ludzie oglądają wideo w sieci za pomocą urządzeń mobilnych. Nie wszyscy jesteśmy jednak świadomi, na jaką skalę tak się dzieje.
Przeczytaj koniecznie >> 5 najlepszych aplikacji do strumieniowania muzyki dla Androida
Najświeższy raport firmy Ooyala mówi o poziomie oglądalności wideo w sieci. W pierwszym kwartale bieżącego roku mobilny rynek wideo zanotował 19-procentowy wzrost. Liczba obejrzanych na tabletach klipów w tym okresie wyniosła tyle ile przez cały ubiegły rok.
Sondaż Ooyala informuje, że użytkownicy tabletów i ogólne, urządzeń mobilnych, zużywają ponad połowę czasu przeznaczonego na oglądanie każdego dnia na klipy, które są dłuższe niż 10 minut. Aż 25% wszystkich wyświetleń wideo w sieci to filmy o długości ponad 60 minut, czyli praktycznie pełnowymiarowe filmy.
Raport Ooyala mówi również o oglądalności klipów na żywo (Live video). Tu brylują mieszkańcy regionu Azji, którzy na oglądanie tego rodzaju wideo przeznaczają średnio 52 minuty na każdą sesję.