Udostępnij
Tweetnij

Microsoft sprzedał do tej pory tylko 1,7 milionów Surface?

Gigant z Redmond oficjalnie milczy na temat wyników sprzedaży własnych tabletów z linii Surface. Do tej pory Microsoft ani razu nie zdradził informacji na ten temat. W podsumowaniu za zeszły rok finansowy (który dla Microsoftu zakończył się 30 czerwca) pojawiła się jednak informacja o łącznej kwocie, którą gigant z Redmond zarobił na sprzedaży Surface i jest to suma na poziomie 853 milionów dolarów. Redaktorzy serwisu Geekwire podjęli się na tej podstawie próby wyliczenia łącznej liczby sprzedanych Surface.

Nowe tablety Surface RT

Gigant z Redmond oficjalnie milczy na temat wyników sprzedaży własnych tabletów z linii Surface. Do tej pory Microsoft ani razu nie zdradził informacji na ten temat. W podsumowaniu za zeszły rok finansowy (który dla Microsoftu zakończył się 30 czerwca) pojawiła się jednak informacja o łącznej kwocie, którą gigant z Redmond zarobił na sprzedaży Surface i jest to suma na poziomie 853 milionów dolarów. Redaktorzy serwisu Geekwire podjęli się na tej podstawie próby wyliczenia łącznej liczby sprzedanych Surface.

Przeczytaj koniecznie >> 2/3 sprzedanych w Q2 2013 roku tabletów pracowało pod kontrolą Androida

Dziecko i tablet. Co o tym sądzicie?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

2013 rok fiskalny zakończył się dla Microsoftu 30 czerwca. Od 1 lipca firma rozpoczęła kolejny rok podatkowy. Gigant z Redmond nie zdradził do tej pory ani razu wyników sprzedaży tabletów z linii Surface, ale z zeznania podatkowego, które dostarczono komisji SEC (Securities and Exchange Commission) wynika, że od momentu wprowadzenia Surface na rynek do 30 czerwca, Microsoft zarobił na sprzedaży tych urządzeń 853 miliony dolarów.

Redaktorzy serwisu Geekwire postanowili wyliczyć łączną liczbę sprzedanych w tym okresie tabletów Surface. Z wyliczeń wynika, że w tym okresie Microsoft sprzedał około 1,7 mln Surface, a więc bardzo niewiele.

Dla porównania, Apple w pierwsze trzy dni po uruchomieniu sprzedaży nowych iPadów (w listopadzie zeszłego roku) sprzedało aż 3 mln sztuk tabletów. W zeszłym kwartale z kolei 14,6 milionów, a od momentu wprowadzenia na rynek Surface, sprzedano 57 milionów iPadów! Tak więc nie ma nawet co porównywać.

Raport Geekwire nie pokrywa się jednak z informacjami, które w marcu dostarczył nam Bloomberg . Rzekomo już wtedy Microsoft sprzedał około 1,5 mln tabletów Surface. Warto dodać, że w kwietniu IDC informowało, że w pierwszym kwartale tego roku na rynek trafiło 900 tysięcy egzemplarzy Surface. Wszystko więc wskazuje na to, że gigant z Redmond do czerwca sprzedał nieco więcej własnych tabletów. Być może nawet ponad 2 mln, co oczywiście przy wynikach Apple jest nadal niewielką liczbą.

Microsoft niestety nie zawojował rynku tabletów. Jakiś czas temu firma przyznała się, że sam projekt Surface z systemem Windows RT przyniósł aż 900 milionów dolarów straty. W zeszłym tygodniu Steve Ballmer przyznał również, że Microsoft wyprodukował znacznie więcej tabletów niż jest w stanie sprzedać. Dlatego też niedawno uruchomiono wyprzedaż Surface RT, który można nabyć obecnie już za sumę 349 dolarów (cena za wariant z 32 GB pamięci i bez dodatkowych akcesoriów). Nie dysponujemy jednak żadnymi informacjami związanych ze sprzedażą po rozpoczęciu promocji i nie wiemy jaki przyniosła ona skutek. Słaba sprzedaż Surface nie jest tutaj żadnym wyjątkiem. Ogólnie zainteresowanie tabletami z nowymi okienkami jest dosyć znikome. Z informacji ujawnionych przez Strategy Analytics wynika, że w pierwszym kwartale tego roku na rynek trafiło tylko 3 mln tabletów z Windows 8 i RT. W drugim jeszcze mniej, gdyż tylko 2,3 mln sztuk.

Mimo wszystko Microsoft nie poddaje się i nadal ma w planach nowe tablety. Jego partnerzy sprzętowi również i ich wysypu możemy spodziewać się już jesienią. Wiemy, że obecnie w przygotowaniu jest nowy, mniejszy Surface, którym gigant z Redmond będzie chciał rywalizować z Androidem i iPadem mini w średnim przedziale cenowym.

Na nowy tablet Surface jednak sobie jeszcze poczekamy, prawdopodobnie do jesieni tego roku. Zapewne Microsoft będzie chciał spróbować jeszcze raz własnych sił na rynku tabletów przed świętami Bożego Narodzenia, a więc w najgorętszym okresie zakupów.

Źródło: Geekwire

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij