Microsoft zaliczył bardzo kiepski, drugi kwartał tego roku. Z ustaleń firmy IDC wynika, że w okresie od kwietnia do czerwca gigant z Redmond sprzedał tylko 300 tysięcy sztuk tabletów z serii Surface.
Przeczytaj koniecznie >> Polski rynek został zdominowany przez 7″ tablety
Microsoft oficjalnie milczy na temat wyników sprzedaży własnych tabletów. Niedawno firma przekazała tylko, że wyprodukował rzeczywiście zbyt dużo Surface, których nie może sprzedać, a projekt przyniósł firmie w zeszłym roku fiskalnym (który zakończył się dla Microsoftu 30 czerwca tego roku) aż 900 milionów dolarów straty.
Tom Mainelli z firmy analitycznej IDC przekazał CITEWorld, że Microsoft w zeszłym kwartale zrealizował zamówienia na Surface w postaci zaledwie 300 tysięcy sztuk tabletu. To bardzo niewiele i jest to wynik trzy razy gorszy niż gigant z Redmond zanotował w Q1 2013 roku, gdy sprzedał 900 tysięcy Surface’ów. Warto dodać, że wspomniana liczba tabletów obejmuje oba modele, a więc Surface RT i Pro.
To oznacza, że Microsoft w pierwszej połowie tego roku sprzedał zaledwie 1,2 mln własnych tabletów. Dla porównania, Apple w tym samym okresie sprzedało ponad 34 miliony iPadów.
Źródło: CITEWorld