W tym roku Polacy kupią ponad 2 razy więcej tabletów niż rok temu
Rynek tabletów w Polsce rośnie jak na drożdżach. Z prognoz firmy GfK Polonia wynika, że do końca tego roku kupimy w kraju nawet 2,5 raza więcej tabletów internetowych niż rok temu! Mało tego, sugeruje się, że w przeciągu całego 2014 roku w Polsce zostanie sprzedanych więcej tabletów internetowych niż komputerów. To oznacza, iż to właśnie dachówki staną się najpopularniejszym nad Wisłą produktem z zakresu urządzeń komputerowych.
Rynek tabletów w Polsce rośnie jak na drożdżach. Z prognoz firmy GfK Polonia wynika, że do końca tego roku kupimy w kraju nawet 2,5 raza więcej tabletów internetowych niż rok temu! Mało tego, sugeruje się, że w przeciągu całego 2014 roku w Polsce zostanie sprzedanych więcej tabletów internetowych niż komputerów. To oznacza, iż to właśnie dachówki staną się najpopularniejszym nad Wisłą produktem z zakresu urządzeń komputerowych.
Przeczytaj koniecznie >> IDC: sprzedaż komputerów w Europie środkowo-wschodniej rośnie jak na drożdżach
Polacy zakochali się w tabletach internetowych. Tak można podsumować trendy na rodzimym rynku, z którymi mamy do czynienia przez ostatnie kilka miesięcy. Tylko w pierwszym kwartale kupiliśmy 375 tysięcy sztuk tego typu urządzeń, a to dopiero początek. Ten rok może okazać się wręcz przełomowym.
Firma GfK Polonia przygotowała nowy raport, z którego wynika, że w tym roku w Polsce może zostać sprzedanych nawet 2,5 raza więcej tabletów niż w 2012 roku. Andrzej Sowiński – dyrektor generalny Lenovo Polska tak podsumował sytuację z ostatnich miesięcy: „Trend wzrostowy widoczny jest od pewnego czasu, ale w tej chwili widać kumulację – wzrost sprzedaży tabletów osiąga swój szczyt.”
Okazuje się, że w maju tego roku, a więc w tak zwanym sezonie komunijnym, w Polsce doszło po raz pierwszy do sytuacji, gdy w przeciągu danego miesiąca sprzedano więcej tabletów niż laptopów. Oczywiście wynika to z faktu, że tablety internetowe były jednym z najchętniej wybieranych produktów na prezent z okazji pierwszej komunii (a kto wie, czy nie tym „naj”).
Wzrost zainteresowania tabletami internatowymi oczywiście odbije się niekorzystnie na sprzedaży laptopów. W raporcie GfK Polonia czytamy, że w tym roku sprzedaż notebooków spadnie w Polsce o około 3-5%. Tablety jednak nie są jedynym winowajcą tej sytuacji. Innym powodem jest znikanie z oferty sklepów tańszych netbooków, w których jeszcze 2-3 lata temu Polacy również się kochali.
Maciej Piekarski z GfK Polonia tak komentuje sytuację: „Trudno prognozować co będzie w 2014 roku, bo to są rynki bardzo dynamiczne. Nie spodziewam się jednak radykalnej zmiany na rynku komputerów mobilnych. Sprzedaż tabletów będzie rosła, ale niemożliwe jest powtórzenie tegorocznych wzrostów. Spodziewam około 50-60 proc. wzrostu. Możemy założyć z dużą dozą prawdopodobieństwa, że w przyszłym roku tabletów sprzeda się więcej niż komputerów przenośnych.”
Jakie tablety internetowe z kolei kupujemy w Polsce najchętniej? Są to przede wszystkim 7-calowe urządzenia, które z powodzeniem można nabyć (w przypadku markowych modeli) już w cenie poniżej 500 złotych. To właśnie cena decyduje, że tego typu urządzenia są najchętniej wybierane przez Polaków. Z prostej przyczyny, gdyż większość osób na taki wydatek jeszcze stać.
Sytuacja, z którą mamy do czynienia w Polsce widoczna jest zresztą również u naszych sąsiadów. Z danych opracowanych przez analityków firmy IDC wynika, że w Europie środkowo-wschodniej w tym roku zostanie sprzedanych niemal dwa razy tyle tabletów co rok temu. W naszym regionie najpopularniejszymi tabletami pozostają oczywiście te wyposażone w 7-calowe wyświetlacze dotykowe. Z tych samych powodów, o których wspominaliśmy wam wyżej.
Tak więc wszystko wskazuje na fakt, że Polacy rzeczywiście zakochali się w tabletach i wolą tego typu urządzenia od laptopów. Pewnie wśród was również tak jest. Zgadza się…?
Źródło: informacja prasowa