Paul Thurrott z Winsupersite opublikował informacje na temat najbliższych planów Microsoftu związanych akceleracją sprzedaży tabletów z Windows w okresie przedświątecznym. Gigant z Redmond wierzy, że w tym okresie klienci kupią 16 mln tabletów z okienkami.
Przeczytaj koniecznie >> Windows RT – czy dni tej platformy na tabletach są już policzone?
Paul Thurrott raportuje (na podstawie wewnętrznych dokumentów Microsoftu), że gigant z Redmond zamierza zainwestować aż 405 milionów dolarów w celu promowania tabletów z Windows. Microsoft wierzy, że w okresie przedświątecznym uda mu się sprzedać wraz z partnerami aż 16 mln sztuk tego typu urządzeń. Warto dodać, że to o 131 mln dolarów więcej niż zainwestowano w zeszłym roku. Wiemy również, że część tych pieniędzy zostanie przeznaczonych na karty podarunkowe o wartości 25 dolarów, które będą dołączane do tabletów. Będzie można je zrealizować w Sklepie Windows oraz Xbox.
W tym samym raporcie czytamy również, że tylko około 20% sprzedanych do końca roku komputerów będzie posiadało preinstalowany Windows 8.1. Niemniej, Microsoft przygotował specjalne narzędzia na kluczach USB (Windows 8.1 Upgrade Kit), które mają ułatwić instalację nowych okienek w sklepach.
Źródło: winsupersite