Tablety chińskich producentów, tak zwane White-Box cieszą się coraz większym zainteresowaniem. W zeszłym kwartale na rynek trafiło aż 25 mln sztuk tego typu urządzeń.
Przeczytaj koniecznie >> Kupujemy tani tablet. Na co zwracać uwagę?
Serwis Digitimes informuje, że w Q3 tego roku chińscy producenci zrealizowali zamówienia na aż 25 mln tabletów internetowych. To o 40,4% więcej niż w adekwatnym okresie sprzed roku. Co ciekawe, 80% z nich trafiło do innych państw. Gdzie? Przede wszystkim na rynki rozwijające się, ale nie tylko. Część powędrowała również do Ameryki Północnej oraz Europy, gdzie urządzenia tego typu są często rebrandowane przez lokalne firmy.
Najwięcej tabletów White-Box stanowiły oczywiście 7-calowe urządzenia, gdyż są po prostu najtańsze. Większe, 8-calowe modele sprzedały się w znacznie mniej liczbie egzemplarzy, gdyż ich koszty produkcji są nadal dużo wyższe niż 7-calowych tabletów.
W raporcie Digitimes czytamy również, iż 70% sprzedanych chińskich tabletów w Q3 i wyposażonych w modemy 3G z funkcją telefonowania posiadało procesory firmy MediaTek. Jeszcze do niedawna liderem był tutaj Allwinner.
Źródło: Digitimes