Najnowszy raport serwisu Digitimes nie pozostawia w zasadzie żadnych pytań. Do końca tego roku na rynek ma trafić około 80-90 mln tabletów z Chin, a więc tak zwanych White-Box.
Przeczytaj koniecznie >> Kupujemy tani tablet. Na co zwracać uwagę?
Z kwartału na kwartał zainteresowanie tabletami internetowymi jest coraz większe. Wzrosty sprzedaży notują nie tylko producenci markowych urządzeń, ale również producenci z Chin, których produkty często określane są jako „no name”, a my nazywamy je „White Box”.
Z najnowszego raportu serwisu Digitimes wynika, że do końca tego roku chińscy producenci zamierzają zrealizować zamówienia w wysokości około 80-90 mln sztuk tabletów internetowych. To oznacza wzrost sprzedaży względem 2012 roku aż o 60-80%! Tylko w zeszłym kwartale zrealizowano zamówienia na ponad 25 mln sztuk tego typu urządzeń. Mało tego, bo w przyszłym roku ma być jeszcze lepiej i liczba sprzedanych chińskich tabletów ma przekroczyć barierę 100 mln egzemplarzy.
Okazuje się, że bardziej znaczący na rynku producenci, którzy sprzedają swoje tablety w cenie około 100 dolarów, nie zdołali jednak powstrzymać ekspansji urządzeń z Chin. Mimo wszystko, że jakiś czas temu to sugerowano. Warto dodać, że wiele tabletów z Chin jest po prostu rebrandowanych przez inne firmy, również w Europie.
Źródło: Digitimes