Rynek tabletów w Polsce wg Microsoftu. Za co lubią tablety rodacy?
Microsoft przygotował ciekawe badanie związane z tabletami internetowymi, które przeprowadzono w naszym kraju. W sondzie wzięło udział ponad 500 osób. Wyniki ankiety są z pewnością interesujące. Okazuje się, że niemal połowa Polaków preferuje mniejsze, 7-calowe tablety internetowe, a co piąty rodak planuje zakup takiego urządzenia. To nie wszystko. Zachęcamy do bliższego zapoznania się z wynikami sondy przeprowadzonej przez Microsoft.
Microsoft przygotował ciekawe badanie związane z tabletami internetowymi, które przeprowadzono w naszym kraju. W sondzie wzięło udział ponad 500 osób. Wyniki ankiety są z pewnością interesujące. Okazuje się, że niemal połowa Polaków preferuje mniejsze, 7-calowe tablety internetowe, a co piąty rodak planuje zakup takiego urządzenia. To nie wszystko. Zachęcamy do bliższego zapoznania się z wynikami sondy przeprowadzonej przez Microsoft.
Przeczytaj koniecznie >> Wielkie podsumowanie tegorocznych modeli tabletów
Badanie Microsoftu przeprowadzono na dokładnie 530 osobach w wieku powyżej 15 lat. Wyniki ankiety są z pewnością ciekawe. Okazuje się, że:
- 42% badanych preferuje 7-calowe modele tabletów internetowych;
- Tylko 30% ankietowanych z kolei woli modele z ekranem o przekątnej 10 cali.
Ankieta Microsoftu wykazała, że niemal co trzeci Polak w wieku powyżej 16 lat (dokładnie 30%) posiada tego typu urządzenie, a co piąta osoba zamierza je zakupić w niedalekiej przyszłości.
Następnie zadano pytania związane z zaletami tabletów internetowych. Ankietowani najczęściej wybierali następujące odpowiedzi:
- 91% wskazało na mobilność, a więc aspekty z zakresu łatwego przenoszenia i możliwości korzystania w wielu miejscach;
- 71% ankietowanych stwierdza, że zaletą tabletów jest mała waga;
- 71% osób uważa, iż tablet stanowi świetną alternatywę dla komputera podczas przeglądania internetu;
- 61% osób uważa, że dużą zaletą tabletu są jego niewielkie rozmiary;
- 58% ankietowanych stwierdziło, że tablet jest urządzeniem poręcznym;
- 48% osób ceni sobie tablety za długi czas pracy na baterii;
- 33% uważa, że aplikacje na tablety są użyteczne.
Nic dodać, nic ująć. Oczywiście każdy z nas mógłby wybrać inne odpowiedzi, ale zapewne te powyższe mimo wszystko padałyby najczęściej.
Ciekawiej robi się jednak w przypadku odpowiedzi związanych z wadami tabletów internetowych. Tutaj najczęściej padały następujące odpowiedzi:
- 40% osób uważa, że tablety nie oferują dobrych możliwości z zakresu współpracy z peryferiami, a więc dodatkowymi urządzeniami;
- 40% ankietowanych stwierdza, że tablet nie dysponuje dobrymi zabezpieczeniami przed wirusami;
- 33% osób nie podoba się fakt związany z brakiem dostępności dobrego pakietu biurowego, jak Microsoft Office;
- 27% ankietowanych ubolewa nad miernymi funkcjami z zakresu kontroli rodzicielskiej.
Microsoft wspomina także nad brakiem opcji z zakresu personalizacji pulpitu oraz brakiem obsługi kont dla wielu użytkowników. Co ciekawe, 91% osób dodało, że tablet w ich domu użytkowany jest przez wiele osób. Tak więc trudno się dziwić, że każdy chce dysponować własnym, spersonalizowanym środowiskiem pracy.
Przeglądając jednak powyższe odpowiedzi widać jasno, że Polacy nie są jeszcze na tyle obyci z tabletami internetowymi, jak to powinno wyglądać. Bolączka, którą wymieniają niemal wszyscy, a więc brak kont dla wielu użytkowników, jest w zasadzie już tylko problemem iPada. W Windows nigdy nie stanowiło to problemu, a w Androidzie obsługa wielu kont jest dostępna już do roku, gdyż pojawiła się wraz z systemem oznaczonym numerkiem 4.2. Niestety, nie każdy o tym wie. Druga sprawa to fakt, że wiele tabletów z Androidem pracuje nadal pod kontrolą starszych wersji platformy, gdzie opcji tej nie ma.
Jedno jednak jest pewne. Sprzedaż tabletów internetowych cały czas rośnie, również w Polsce i nie zanosi się na razie na jakąkolwiek zmianę tej tendencji. Poza tym tego typu gadżety będą z pewnością jednym z najczęstszych prezentów, które znajdziemy pod choinką.
Źródło: Microsoft