Z najnowszego raportu Digitimes Research wynika, że w tym kwartale sprzedaż tabletów spadnie (względem Q4 2013 roku) o 20%, ale i tak będzie wyższa w skali rok/rok.
Przeczytaj koniecznie >> Recenzje tabletów
Digitimes Research prognozuje, że w obecnym kwartale na rynek trafi 62,14 milionów tabletów internetowych. To o 20,8% mniej niż Q4 2014 roku, gdy sprzedano niemal 77 mln tabletów. Mimo wszystko w skali rok/rok w tym kwartale i tak zostanie sprzedanych o 10,9% więcej tabletów niż w Q1 2013 roku.
iPad ma stanowić 29% zrealizowanych zamówień, a urządzenia innych marek 36,7%. Pozostałe 34,3% przypadnie chińskim producentom (tzw. White-Box). Ponad połowa sprzedanych tabletów ma pracować w oparciu o Androida. Windows ma mieć udział na poziomie zaledwie 5,4%. Warto również dodać, że Digitimes sugeruje, że w tym kwartale najpopularniejszą przekątną ekranu w tabletach będzie 7,9 cala. Takie modele mają stanowić niespełna 25% wszystkich sprzedanych tabletów. Dopiero na drugim miejscu znajdą się 7-calowe modele.
Źródło: Digitimes