Najnowszy raport Digitimes nie pozostawia łudzeń. Sprzedaż tabletów internetowych w tym kwartale spadnie względem Q4 2013 roku. O około 15-20%.
Przeczytaj koniecznie >> Recenzje tabletów
Spadek sprzedaży tabletów w tym kwartale będzie podyktowany przede wszystkim sezonem poświątecznym, który zazwyczaj nie należy do dobrych okresów sprzedażowych. Digitimes Research sugeruje, że Apple sprzeda w tym kwartale około 18 mln iPadów, a więc 0 22,7% mniej niż w zeszłym kwartale, gdy na rynek trafiło 26 mln tabletów z systemem iOS.
W tym samym raporcie czytamy, że w czwartym kwartale 2013 roku Apple zakupiło aż 30,35 mln paneli dla iPadów. W tym ponad 13 mln dla iPada mini (większość dla modelu z ekranem Retina) oraz 17 mln z myślą o 9,7-calowym wariancie. W obecnym kwartale firma z Cupertino ma nabyć około 25 mln ekranów.
Źródło: Digitimes