Gartner: w 2013 roku sprzedano 195 mln tabletów. Niemal 2/3 z Androidem
Gartner podsumował zeszłoroczne wyniki sprzedaży tabletów internetowych. W 2013 roku sprzedano ponad 195 mln sztuk tego tu urządzeń i rynek należał przede wszystkim do Androida, który miał udział na poziomie prawie 62%.
Gartner podsumował zeszłoroczne wyniki sprzedaży tabletów internetowych. W 2013 roku sprzedano ponad 195 mln sztuk tego tu urządzeń i rynek należał przede wszystkim do Androida, który miał udział na poziomie prawie 62%.
Przeczytaj koniecznie >> Krótki test przeglądarek internetowych na Androida
Z informacji ujawnionych przez Gartnera wynika, że w 2013 roku na świecie sprzedano ponad 195 mln sztuk tabletów. Największy udział na rynku miał Android, bo aż na poziomie 61,9% (rok wcześniej niecałe 46%) i tym samym platforma Google przegoniła iOS, który spadł na drugie miejsce z udziałem 36% (co przekłada się na 70 mln sprzedanych iPadów). Udział Windows na rynku tabletów w zeszłym roku wyniósł zaledwie 2,1% (nieco ponad 4 mln sprzedanych tabletów).
W poniższej tabeli możemy z kolei znaleźć zestawienie poszczególnych producentów. Pierwsze trzy miejsca przypadły Apple, Samsungowi i Asusowi. Dokładne detale znajdziecie w załączonej tabelce.
Źródło: Gartner