W 2014 roku Polacy kupią jeszcze więcej tabletów!
Na zlecenie marki Colorovo – własności ABC Data S.A. – przygotowano ciekawy raport związany z prognozami sprzedaży tabletów internetowych w Polsce do końca tego roku. Okazuje się, że rodacy kupią jeszcze więcej tego typu urządzeń niż w zeszłym roku. Wiemy również, którzy z producentów mogą liczyć nad Wisłą na największe zyski. Co ciekawe, w pierwszej trójce nie ma żadnej polskiej firmy, a zagraniczni giganci.
Na zlecenie marki Colorovo – własności ABC Data S.A. – przygotowano ciekawy raport związany z prognozami sprzedaży tabletów internetowych w Polsce do końca tego roku. Okazuje się, że rodacy kupią jeszcze więcej tego typu urządzeń niż w zeszłym roku. Wiemy również, którzy z producentów mogą liczyć nad Wisłą na największe zyski. Co ciekawe, w pierwszej trójce nie ma żadnej polskiej firmy, a zagraniczni giganci.
Przeczytaj koniecznie >> Krótki test popularnych przeglądarek internetowych na Androida
Opisywane w tym artykule badanie zostało przeprowadzone (w postaci ankiety) wśród około 1,5 tysiąca resselerów. Nie tylko wśród dużych sieci sklepów, ale również mniejszych sprzedawców.
Wobec jednego wszyscy są zgodni. Mianowicie w tym roku sprzedaż tabletów internetowych w Polsce wzrośnie względem zeszłego roku. Ponad połowa sprzedawców uważa, że wzrost wyniesie minimum 5%. Z kolei 25% ankietowanych stwierdza, że będzie to ponad 10%.
Jakie z kolei tablety internetowe będą preferować klienci w Polsce w tym roku? Zacznijmy może od samych systemów operacyjnych. Największym powodzeniem będą oczywiście cieszyć się urządzenia z Androidem. Głównie z racji niskiej ceny. Mimo to sukcesywnie ma wzrastać udział okienek Microsoftu. Sektor biznesowy (po części z racji zakończenia wsparcia dla Windows XP, co nastąpi 8 kwietnia tego roku) będzie adaptować urządzenia z Windows 8.
Z wyników badania dowiadujemy się również, że idealnym tabletem dla Kowalskiego jest urządzenie z wyświetlaczem o przekątnej 10 cali. Mimo wszystko częściej kupowanymi będą tablety z ekranami o przekątnej 7 i 8 cali, gdyż są tańsze i też trafiają w preferencje użytkowników.
„Klienci poszukujący tabletu biznesowego bardziej zwracają uwagę np. na obecność wbudowanego modemu 3G, który pozwala na łatwe korzystanie z Internetu za pośrednictwem karty SIM. Istotne jest dla nich również dobre wsparcie techniczne producenta oraz software development – czyli rozwijanie własnych aplikacji, które pozwalają lepiej dostosować tablet do potrzeb użytkownika” – mówi Piotr Czyżewski.
Badanie potwierdza także, iż największe zainteresowanie w sektorze biznesowym wykazywane jest tabletami, których cena nie przekracza 800 złotych netto. Z pewnością takie preferencje również przełożą się na szybszą adaptację tabletów z Windows, gdyż wielu producentów już zapowiedziało na wiosnę modele z klawiaturami, których cena nie przekroczy tysiąca złotych brutto.
„Taki wynik pokazuje, że polscy klienci w dalszym ciągu pozostają wrażliwi na cenę urządzenia. Korzystają z tego polscy producenci, którzy dzięki dobrej znajomości rynku, mogą oferować klientom produkty w sposób optymalny dopasowane do ich potrzeb.„- podkreślił Maciej Michalski, Business Product Manager marki Colorovo.
W raporcie znajdziecie także prognozy związane z podium na lokalnym rynku tabletów. Okazuje się, że liderem w kraju będzie w tym roku nadal Samsung. Zaraz po Koreańczykach znajdziemy Apple, a zestawienie zamykają Tajwańczycy z Asusa. Pierwsze dwa miejsca nie ulegną więc zmianie względem zeszłego roku, gdy również na rynku królował Samsung i iPady. Oczywiście nie oznacza to, że na rynku nie ma już miejsca dla innych producentów. Wręcz przeciwnie, gdyż większość z nich i tak zaliczy wzrost sprzedaży tabletów względem 2013 roku.
Wy również zamierzacie w tym roku kupić nowy tablet internetowy?
Źródło: informacja prasowa, Colorovo