Prestigio: sprzedaż tabletów w tym roku wzrośnie o 50%
Rynek tabletów rośnie jak na drożdżach. Nie ukrywajmy, ale kupujemy coraz więcej urządzeń tego typu. Z roku na rok na rynek trafia coraz więcej tabletów. Nie inaczej będzie w tym roku. Jeden z przedstawicieli firmy Prestigio – Asbis prognozuje, że w 2014 roku rynek tabletów internetowych może urosnąć nawet o 50%! Co ciekawe, przyszłość ma należeć nie do urządzeń z Androidem, ale coraz tańszych tabletów internetowych z systemem Windows, które mają umacniać własną pozycję!
Rynek tabletów rośnie jak na drożdżach. Nie ukrywajmy, ale kupujemy coraz więcej urządzeń tego typu. Z roku na rok na rynek trafia coraz więcej tabletów. Nie inaczej będzie w tym roku. Jeden z przedstawicieli firmy Prestigio – Asbis prognozuje, że w 2014 roku rynek tabletów internetowych może urosnąć nawet o 50%! Co ciekawe, przyszłość ma należeć nie do urządzeń z Androidem, ale coraz tańszych tabletów internetowych z systemem Windows, które mają umacniać własną pozycję!
Przeczytaj koniecznie >> Krótki test popularnych przeglądarek internetowych na Androida
Według różnych szacunków, w zeszłym roku zrealizowano zamówienia na około 170 milionów tabletów internetowych. To znacznie więcej niż w 2012 roku. Wzrost sprzedaży tego typu urządzeń w zasadzie cały czas się utrzymuje i na pewno nie zostanie zahamowany w tym roku. Pytanie tylko: o ile dokładnie wzrośnie sprzedaż w 2014 roku?
GFK sugeruje, że w tym roku będziemy mieć do czynienia ze wzrostem sprzedaży na poziomie około 30-40% względem 2013 roku. To oznacza, że na rynek trafi więcej niż 200 milionów tabletów internetowych. Będą to oczywiście głównie urządzenia z Androidem. Z prostej przyczyny: niskiej ceny, która decyduje o tym, że urządzenia z platformą Google są najchętniej wybieranymi przez klientów. Okazuje się jednak, że coraz większym zainteresowaniem mają cieszyć się tablety z Windows, które w 2013 roku musiały zadowolić się rynkowym udziałem na poziomie zaledwie 4%.
„Urządzenia na Androidzie, czyli głównie tablety, mają w tej chwili największy udział w rynku – to nie ulega żadnej wątpliwości – i one będą się wciąż sprzedawały” – mówi Tobiasz Jankowski, dyrektor sprzedaży w firmie Asbis, która jest przedstawicielem marki Prestigio na terenie Polski. – „GFK szacuje wzrost rynku w granicach 30–40 proc., jednak naszym zdaniem rynek jest w stanie urosnąć o 50 proc. w 2014 roku.” Jankowski dodaje, iż „przyszłością są tablety oparte na Windowsie z ekranami o przekątnej 10, 12 i 13 cali. Są to urządzenia, które mogą w stu procentach zastąpić laptopa. To dwa urządzenia w jednym, za podobne pieniądze, jak dobry tablet czy dobry komputer. Bardzo mocno inwestujemy w tę działkę rynku, i moim zdaniem w tym kierunku będzie zmierzał rynek.”
Microsoft prowadzi własne badania związane z rynkiem tabletów internetowych, z których wynika, że wielu użytkowników skarży się na mankamenty innych platform. 40% respondentów stwierdza brak możliwości podłączenia urządzeń pamięci masowej. Z kolei co trzecia osoba wymienia brak dobrego pakietu biurowego (jak Microsoft Office). Dlatego tutaj powstaje szansa dla okienek Microsoftu.
Gigant z Redmond wraz z partnerami OEM prowadzi coraz bardziej agresywną politykę związaną z promowaniem Windows na rynku tabletów. Już dziś bez problemu możemy nabyć urządzenia z okienkami, które kosztują poniżej tysiąca złotych. To jednak dopiero początek ekspansji, gdyż gigant z Redmond wierzy, iż jeszcze w tym roku będzie w stanie oferować tablety z Windows 8.1 w cenie poniżej 200 dolarów!
Sytuacja na rynku tabletów zapowiada się w tym roku więc naprawdę ciekawie. Oczywiście na walce, którą prowadzą poszczególni dostawcy platform systemowych skorzystamy przede wszystkim my, czyli klienci końcowi. Głównie za sprawą malejących cen tabletów internetowych.
Źródło: biznes.newseria.pl