Microsoft chce w tym roku z partnerami sprzedać 25 mln tabletów. Wykonalne?
Nie ukrywajmy, ale gigant z Redmond do tej pory nieco przespał boom na tablety internetowe i teraz robi co może, aby tylko być chociaż trochę zauważonym na rynku. Niestety, na razie bez większych sukcesów. W zeszłym roku wraz z partnerami sprzętowymi Microsoft sprzedał zaledwie około 5 milionów tabletów z okienkami. Mimo wszystko gigant z Redmond wierzy, że w tym roku uda mu się zrealizować bardzo ambitny plan, który zakłada sprzedaż „dachówek” na poziomie aż 25 mln sztuk!
Nie ukrywajmy, ale gigant z Redmond do tej pory nieco przespał boom na tablety internetowe i teraz robi co może, aby tylko być chociaż trochę zauważonym na rynku. Niestety, na razie bez większych sukcesów. W zeszłym roku wraz z partnerami sprzętowymi Microsoft sprzedał zaledwie około 5 milionów tabletów z okienkami. Mimo wszystko gigant z Redmond wierzy, że w tym roku uda mu się zrealizować bardzo ambitny plan, który zakłada sprzedaż „dachówek” na poziomie aż 25 mln sztuk!
Przeczytaj koniecznie >> Chiński rynek tabletów. Jak w rzeczywistości wygląda i kto tam jest liderem?
iPad, a później liczne urządzenia z Androidem zapoczątkowały prawdziwy boom na tablety internetowe. Tego typu urządzenia są obecnie chętniej kupowane niż tradycyjne komputery i laptopy. Niestety, nie można tego powiedzieć o tabletach z systemem Windows, które nijak nie mogą przebić się na rynku. W zeszłym roku na rynek trafiło około 170 mln tabletów od renomowanych producentów. Co jednak ciekawe, urządzenia z okienkami Microsoftu stanowiły zaledwie ich ułamek i szacuje się, że w 2013 roku sprzedano tylko około 5 mln tabletów z Windows. To bardzo niewiele. Dla porównania, sam Samsung sprzedał ich 20 razy więcej.
Mimo wszystko Microsoft nie poddaje się i wierzy, że z roku na rok jego Windows będzie miał coraz większy udział na rynku. Co ciekawe, gigant z Redmond ma naprawdę ambitne plany na 2014 rok i wierzy, że wraz z partnerami sprzeda aż… 5 razy więcej tabletów niż w zeszłym roku! Jest to o tyle ciekawe, że prognozy sprzedaży dla całego rynku zakładają w tym roku wzrost na poziomie około 20%. Tymczasem w przypadku urządzeń z Windows ma to być 500%.
Raport pochodzi z serwisu Digitimes i opiera się na informacjach uzyskanych od tajwańskich dostawców. Sam Microsoft w zeszłym roku sprzedał niespełna 3 miliony tabletów Surface. W tym roku gigant z Redmond planuje sprzedać ich od 4,8 do 6 milionów sztuk, a więc – zakładając optymistyczny scenariusz – ponad dwa razy więcej.
Dowiadujemy się również, że w bliskiej współpracy z Microsoftem jest Asus oraz Acer. Pierwsza z firm zamierza do końca tego roku zrealizować zamówienia na około 12 milionów tabletów, z czego około 4 mln mają stanowić urządzenia z Windows. Acer ma z kolei sprzedać około 10 mln „dachówek”, a 2 mln z nich mają pracować w oparciu o okienka Microsoftu. Z kolei takie firmy, jak Sony (które notabene pozbyło się działu Vaio) oraz Lenovo wykazują mniejsze zainteresowanie tabletami z okienkami. Wiemy jednak, że nowe urządzenia z Windows przygotowują między innymi jeszcze Toshiba, HP oraz Dell i maja one trafić do sprzedaży w tym roku.
W celu osiągnięcia lepszych wyników sprzedaży oraz zapewnienia lepszej konkurencyjności cenowej wobec tabletów z Androidem, Microsoft zdecydował się obniżyć ceny licencji na Windows 8.1 dla partnerów OEM. To w konsekwencji sprawi, że mogą oni przygotowywać tańsze tablety internetowe. I rzeczywiście, już to widać. Ceny tabletów z Windows są coraz niższe i dziś bez problemu zakupimy je w cenie już poniżej tysiąca złotych, co jeszcze rok temu nie było w ogóle możliwe.
Mimo wszystko dostawcy sprzętu podchodzą do planów Microsoftu z dystansem i prognozują, że w tym roku trafi na rynek około 18-20 mln tabletów z Windows. Co prawda to mniej niż zakłada gigant z Redmond, ale i tak cztery razy więcej niż w 2013 roku.
Źródło: Digitimes