Udostępnij
Tweetnij

Chińscy producenci coraz bardziej odczuwają znane marki. Ceny tabletów spadają

Sprzedaż tabletów internetowych z roku na rok jest coraz większa. Spadają ceny tego typu urządzeń, a konkurencja sprawia, że mamy coraz większy wybór. W tym roku nie będzie inaczej. Sprzedaż tabletów oczywiście wzrośnie. Okazuje się jednak, że chińscy producenci tego typu urządzeń, tzw. White-Box mogą zaliczyć… spadek sprzedaży! Dlaczego? Głównie z powodu producentów markowych urządzeń, którzy w Chinach coraz bardziej umacniają własną pozycję i oferują tablety w coraz niższych cenach.

Tablety internetowe

Sprzedaż tabletów internetowych z roku na rok jest coraz większa. Spadają ceny tego typu urządzeń, a konkurencja sprawia, że mamy coraz większy wybór. W tym roku nie będzie inaczej. Sprzedaż tabletów oczywiście wzrośnie. Okazuje się jednak, że chińscy producenci tego typu urządzeń, tzw. White-Box mogą zaliczyć… spadek sprzedaży! Dlaczego? Głównie z powodu producentów markowych urządzeń, którzy w Chinach coraz bardziej umacniają własną pozycję i oferują tablety w coraz niższych cenach.

Przeczytaj koniecznie >> Chiński rynek tabletów. Jak w rzeczywistości wygląda i kto tam jest liderem?

Którą z polskich marek tabletów cenisz sobie najbardziej?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Chiński rynek tabletów internetowych rządzi się własnymi prawami. Okazuje się jednak, że jest bardzo zbliżony do światowego. Tam również rynkiem władają takie firmy, jak Apple i Samsung. Dosyć duży udział mają również lokalni producenci tabletów, tzw. White-Box.

W tym roku zostanie sprzedanych jeszcze więcej tabletów internetowych niż w ubiegłym. W Chinach będzie tak samo. Tymczasem serwis Digitimes informuje, że 2014 rok może być dla chińskich producentów dosyć ciężki i mogą oni zaliczyć spadki sprzedaży.

Z czego to wynika? Oczywiście przede wszystkim z racji obecności konkurencji spoza tego kraju. W raporcie Digitimes czytamy, że własne, bardzo tanie tablety wprowadzili do oferty już Samsung, Asus oraz Lenovo. Modele te wyposażono w 7 i 8 calowe wyświetlacze. To sprawia, że producenci White-Box muszą jeszcze bardziej konkurować z nimi cenowo. To oczywiście nie jest proste, bo z drugiej strony do jakiego stopnia można obniżać ceny? To nie może odbywać się w nieskończoność. Są pewne granice, po których przekroczeniu po prostu przestaje się to opłacać.

Ten rok nie będzie prosty dla chińskich producentów. Spodziewamy się, że w ofercie znanych marek pojawią się kolejne modele tabletów, które będą kosztować mniej niż 100 dolarów. Co prawda w Chinach można zakupić tego typu urządzenia nawet za połowę tej ceny, ale okazuje się, że zainteresowanie tabletami z najniższej półki cenowej wcale nie jest tak duże, jak mogłoby się wydawać. Chińczycy również wolą dopłacić ciut więcej i otrzymać lepszy jakościowo produkt.

Pewne źródła, na których opiera się raport Digitimes wierzą jednak, że producenci White-Box mogą w rzeczywistości zaliczyć wzrosty sprzedaży. Ich zdolność R&D pozwala im przygotowywać tablety oferujące wydajność zbliżoną do markowych tabletów, a przy tym są w stanie zaoferować nieco niższą cenę.

Jakiś czas temu wspominaliśmy wam, że chińskim rynkiem tabletów na poważnie zaczął interesować się Intel. Co ciekawe, okazało się to być strzałem w dziesiątkę. Procesory giganta rynku CPU są obecnie bardzo chętnie wybierane przez tamtejszych producentów. Układy sa coraz tańsze, a oferują dobrą wydajność. Ponadto Intel oferuje szerokie wsparcie, również z zakresu marketingu, z czego chińscy wytwórcy chętnie korzystają. Układy z serii Bay Trail są także przyszłościowe, gdyż już teraz oferują wsparcie dla 64-bitowej architektury.

Tak więc w rzeczywistości na chińskim rynku tabletów wcale nie musi w tym roku dojść do większych zmian i w zasadzie lokalni producenci także będą mogli liczyć na większe zyski niż w 2013 roku.

Prognozuje się, że koszty produkcji 7-calowych tabletów internetowych mogą w Chinach w tym roku spaść nawet do kwoty na poziomie zaledwie 30 dolarów. Jeśli tak się stanie, to producenci spoza tego kraju z pewnością nie będą w stanie zagrozić cenowo White-Boksom w najniższym przedziale cenowym.

Źródło: Digitimes

Marcelina Poznańska

Lubię Androida i jestem jego użytkowniczką niemal od samego początku. Nie stronię jednak od innych platform mobilnych. Interesuję się, poza nowymi technologiami, także jazdą konną oraz sportem.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij