W Q1 2014 r. sprzedano 57,6 mln tabletów. 2/3 z nich to urządzenia z Androidem
Niedawno Apple ogłosiło własne wyniki finansowe i sprzedaży za pierwszy kwartał tego roku, a więc pora na małe podsumowanie rynku tabletów. Z informacji ujawnionych przez Strategy Analytics wynika, że w pierwszym kwartale 2014 roku sprzedano łącznie 57,6 milionów tabletów, a więc prawie o 20% więcej niż w adekwatnym okresie sprzed roku. Liderem wśród producentów nadal pozostaje Apple, ale konkurencja spod znaku Androida umacnia swój udział coraz bardziej. Okazuje się, że niemal 2/3 wszystkich sprzedanych w Q1 tabletów internetowych pracowało pod kontrolą platformy Google.
Niedawno Apple ogłosiło własne wyniki finansowe i sprzedaży za pierwszy kwartał tego roku, a więc pora na małe podsumowanie rynku tabletów. Z informacji ujawnionych przez Strategy Analytics wynika, że w pierwszym kwartale 2014 roku sprzedano łącznie 57,6 milionów tabletów, a więc prawie o 20% więcej niż w adekwatnym okresie sprzed roku. Liderem wśród producentów nadal pozostaje Apple, ale konkurencja spod znaku Androida umacnia swój udział coraz bardziej. Okazuje się, że niemal 2/3 wszystkich sprzedanych w Q1 tabletów internetowych pracowało pod kontrolą platformy Google.
Przeczytaj koniecznie >> Polacy zakochani w tabletach od GoClever. W kraju tylko Samsung sprzedaje ich więcej!
Tablety internetowe sprzedają się coraz lepiej. To trend, który obserwujemy z kwartału na kwartał i nie inaczej było w Q1 tego roku. Strategy Analytics przygotowało pierwsze, sensowne podsumowanie sprzedaży tabletów w zeszłym kwartale, w którym znajdziemy kilka ciekawych informacji:
- W pierwszym kwartale 2014 roku na rynek trafiło 57,6 milionów tabletów. To o 19% więcej niż w adekwatnym okresie sprzed roku, gdy sprzedano 48,3 milionów tabletów;
- Najwięcej tabletów sprzedanych w Q1 pracowało pod kontrolą Androida. W zeszłym kwartale zrealizowano zamówienia na 37,9 milionów sztuk, co daje Androidowi udział na rynku w postaci 65,8%. Dla porównania, rok temu była to wartość na poziomie 53%;
- Liderem rynku wśród producentów pozostaje Apple, które w pierwszym kwartale 2014 roku sprzedało 16,35 mln iPadów. Niemniej, udział iOS spadł w skali rok/rok z 40,3% w Q1 2013 roku do poziomu 28,4%;
- Udział tabletów z Windows nie zmienił się i nadal wynosi 5,8%. Warto jednak dodać, że producenci sprzedali w zeszłym kwartale niemal 20% więcej takich urządzeń. Łącznie 3,4 mln sztuk versus 2,8 mln w Q1 2013 roku.
Przyglądając się wynikom sprzedaży w zasadzie trudno się czemukolwiek dziwić. Udział platformy iOS na rynku tabletów spada. Apple zresztą w zeszłym kwartale zaliczyło poważny spadek sprzedaży iPadów w skali rok/rok. Co nie zmienia faktu, że tablety te nadal cieszą się dużym zainteresowaniem. Wzrost udziału Androida na rynku tabletów z pewnością też nikogo nie dziwi. Producenci wręcz zasypują nas co chwilę nowymi modelami, a ceny są coraz niższe. Klienci mają więc przeolbrzymie pole wyboru, czego niestety nie można powiedzieć o iPadach. Apple dosyć rzadko odświeża własne urządzenia i zazwyczaj na nowe modele każe sobie czekać okrągły rok.
W przypadku platformy Windows udział nie uległ zmianie, ale to ma szansę nastąpić już w tym kwartale. Ceny tabletów z okienkami również są coraz niższe, a będą jeszcze mniejsze. Niedawno gigant z Redmond zdecydował się udostępnić partnerom OEM Windows 8.1 za darmo na urządzenia z wyświetlaczami o przekątnej mniejszej niż 9 cali. To w konsekwencji pozwoli znacząco obniżyć cenę końcową tabletów dla klientów. Nie ukrywajmy, ale do tej pory koszty licencji ponosiliśmy my, czyli zwykli użytkownicy. Ponadto Microsoft zmniejszył wymagania sprzętowe dla okienek. To oznacza, że partnerzy giganta z Redmond wkrótce będą mogli lepiej rywalizować z Androidem, również w przedziale cenowym do 200 dolarów.
Tak więc najbliższe miesiące zapowiadają się z pewnością ciekawie. Jedynie dla Apple drugi kwartał znowu może okazać się słabszy, gdyż wielu klientów już teraz z niecierpliwością wypatruje nowych modeli.
Źródło: Strategy Analytics