Dzieci już niezainteresowane lalkami Barbie, wolą tablety
Firma Mattel notuje kolejne straty. W zeszłym kwartale sprzedaż (w skali rok/rok) lalek Barbie poszybowała o 21%. Okazuje się, że dzieci wolą tablety.
Firma Mattel notuje kolejne straty. W zeszłym kwartale sprzedaż (w skali rok/rok) lalek Barbie poszybowała o 21%. Okazuje się, że dzieci wolą tablety.
Przeczytaj koniecznie >> Kupili tablet dla dziecka. Znaleźli na nim porno
Trzeci kwartał nie był zbyt udany dla producenta Barbie. Sprzedaż lalek poleciała w dół o 21% w skali rok/rok. To przełożyło się na spadek zysków o 22%. Mattel jest tylko zadowolony ze sprzedaży lalek Monster High i zabawek z serii Matchbox i Hot Wheels. Warto jednak dodać, że Mattel stracił niedawno kontrakt z Disneyem i już nie ma prawa do produkowania zabawek z bajek. Teraz prawo to przysługuje Hasbro.
Okazuje się, że mniejsza sprzedaż lalek spowodowana jest między innymi przez tablety, po które dzieci coraz chętniej sięgają. Realne zabawki zamieniają się więc w urządzenia mobilne.
źródło: TVN24 (dzięki Marcin za info!), fot.: Verizon