HTC to firma, którą kojarzymy przede wszystkim ze smartfonami. Nic w tym dziwnego, gdyż do tej pory producent zasłynął na rynku (i to też tylko na chwilę) za sprawą tabletu Flyer z 2011 roku. Urządzenie to jednak nie odniosło sukcesu i później HTC wycofało się na kilka lat z rynku tabletów. Powróciło tutaj dopiero teraz, wraz z Nexusem 9. Okazuje się jednak, że na tym nie koniec, bo tajwański koncern ma w planach własny tablet (lub nawet kilka nowych), który mamy zobaczyć już w przyszłym roku, co potwierdza CFO firmy – Chang Chia-lin i jeden z prezesów – Jack Tong.
Za nami rynkowa premiera tabletu Nexus 9. Urządzenie trafiło do sprzedaży dwa dni temu i jest to swoisty comeback HTC na rynku tabletów internetowych po kilkuletniej przerwie. Tak, gdyż HTC już próbowało wcześniej tutaj szczęścia. Za sprawą tabletu Flyer z 2011 roku, który pomimo solidnego wykonania, nie był w stanie rywalizować na rynku z iPadem i poniósł porażkę. Po tym Tajwańczycy na dłuższy czas wycofali się z rynku tabletów i nawet nie próbowali, jak niektórzy producenci, wprowadzać na siłę do oferty urządzeń, które i tak z góry skazane byłyby na rynkową porażkę. W międzyczasie HTC nie zostało dopuszczone przez Microsoft do wyprodukowania tabletu z systemem Windows RT i procesorem opartym na architekturze ARM, a decyzja tłumaczona była zbyt małym doświadczeniem firmy na rynku.
Mimo wszystko HTC niespecjalnie się tym przejęło i czekało na odpowiedni moment, aby powrócić na rynek większych urządzeń mobilnych. To nastąpiło w tym miesiącu, za sprawą Nexusa 9 – tabletu, który uważany jest powszechnie za ideał wśród tego typu urządzeń z systemem Android, choć w zasadzie pierwsze recenzje mówią coś innego…
Nexus 9 to jednak tylko początek, bo okazuje się, że HTC ma bardziej dalekosiężne plany związane z rynkiem tabletów i już w przyszłym roku powinniśmy zobaczyć nowe dachówki od HTC opatrzone już tylko logo własnej firmy. Informację przekazał sam CFO firmy – Chang Chia-lin, w trakcie omawiania ostatnich wyników finansowych. Ponadto HTC rozważa również co-branding. W jakim celu? Po to, aby marka była bardziej rozpoznawalna, co pozwoli firmie zasłynąć na rynku przez dłuższy czas.
Kolejnych detali związanych z planami HTC co do rynku tabletów zdradza Jack Tomg – prezes północnoazjatyckiego oddziału firmy, który w Tajpej powiedział, że HTC nie ma w planach konkurować z innymi producentami na rynku tanich tabletów internetowych. Jego wypowiedź dotyczyła tabletów w cenie poniżej około 164 dolarów. „W rzeczywistości jest więcej miejsca w segmencie tabletów w średniej i wyższej cenie.” Z czego to wynika? Oczywiście z rosnącej popularności smartfonów z ekranami około 5,5 cala i większych, które pomału wypierają tanie tablety, na przykład z 7-calowymi wyświetlaczami.
Zapowiada się więc naprawdę ciekawe. Oczywiście dokładne plany HTC nie są znane, ale wiemy, że firma testuje między innymi tablet ukrywający się pod nazwą T12. Całkiem możliwe, że jest to high-endowa dachówka z 12-calowym ekranem. Takie urządzenia zdają się pomału zdobywać popularność. Po sukcesie Surface Pro 3 12-calowymi tabletami interesuje się także Apple i Sony.
Co dokładnie pokaże HTC? O tym przekonamy się już za jakiś czas. Domyślamy się, że tajwański koncern zaprezentuje własny tabletu (lub tablety) już na początku przyszłego roku, być może w trakcie targów CES lub MWC.
Czy wiesz, że Samsung przygotowuje 13-calowy tablet?
Źródło: Focus Taiwan