60 proc. polskich pracodawców twierdzi, że osoby korzystające w pracy z tabletów są bardziej efektywne – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Panasonic. Takiego zdania jest również 33 proc. pracowników. Tablet, jak pokazało badanie, najczęściej jest wykorzystywany do przeglądania stron internetowych czy sprawdzania poczty, jednak znajduje także zastosowanie przy bardziej zaawansowanych zadaniach, jak przyjmowanie płatności czy odczytywanie kodów kreskowych.
Jak wynika z badania, co trzeci pracownik uważa, że wykorzystanie tabletu w pracy poprawiło jego efektywność. Jeszcze lepiej efekty korzystania z urządzań mobilnych ocenili sami pracodawcy. Aż 60 proc. z nich dostrzega poprawę wydajności u pracowników. Spośród 11 krajów, które wzięły udział w badaniu najbardziej entuzjastycznie wykorzystanie tabletów ocenili Turcy, Rosjanie oraz Włosi. Aż 80 proc. tureckich pracodawców przyznało, że dostrzega wyższą efektywność pracowników.
Większość użytkowników dzięki tabletom ma stały dostęp do Internetu, z czego korzysta 90 proc. z nich. Najczęściej urządzenie pozwala im przeglądać dokumenty w czasie podroży oraz zapewnia dostęp do poczty elektronicznej. Jednocześnie znajduje ono także wiele specjalistycznych zastosowań. Co piątemu pracownikowi tablet służy do przyjmowania płatności od klientów. Z kolei 15 proc. ankietowanych wykorzystuje go w roli czytnika kodów kreskowych. Nieco rzadziej używany jest także System Informacji Geograficznej (GIS) pozwalający na gromadzenie i przetwarzanie danych przestrzennych. Takie zastosowanie dla swojego tabletu znalazło 9 proc. użytkowników. Z kolei 6 proc. ankietowanych monitoruje procesy logistyczne lub korzysta z modułów komunikacji bliskiego i dalekiego zasięgu – NFC i RFID.
– Jak pokazało badanie, tablet oznacza dla pracowników nie tylko stały dostęp do danych czy też możliwość komunikacji drogą elektroniczną, ale zapewnia także szereg specjalistycznych aplikacji, które mogą wyraźnie usprawnić codzienną pracę. Dzięki temu jest coraz powszechniej wykorzystywany zarówno w biznesie, jak i wielu branżach przemysłowych. Świadczy o tym chociażby fakt, że w latach 2011-2013 sprzedaż profesjonalnych tabletów Panasonic wzrosła o 400 procent – mówi Jacek Wielgus, Head of CEE Region w Panasonic Computer Product Solutions.
Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą Dynamic Markets na zlecenie Panasonic. Wzięło w nim udział 2300 nabywców oraz użytkowników tabletów z firm zatrudniających więcej niż 50 osób w 11 państwach europejskich (Polska, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Belgia, Holandia Luksemburg, Włochy, Hiszpania, Rosja, Turcja).
informacja prasowa