Tablety coraz popularniejsze w Afryce i na Bliskim Wschodzie. Dzięki Androidowi

Ostatnimi czasy w sieci pojawiają się raporty o zbliżającej się stagnacji na rynku tabletów internetowych. Są jednak pewne rynki, gdzie tablety cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Według informacji ujawnionych przez IDC (International Data Corporation) w trzecim kwartale tego roku na terenie krajów Bliskiego Wschodu i Afryki sprzedano ponad 4 miliony sztuk tego typu urządzeń, co daje nam wzrost, w skali rok/rok, na poziomie aż 29,6%! Było to możliwe głównie za sprawą tańszych tabletów z systemem Android.

Przeczytaj koniecznie >> Tablety w Polsce. Wiemy, które z modeli były najpopularniejsze przez ostatnie pół roku

Najnowszy raport International Data Corporation (IDC) wskazuje na bardzo duży wzrost zainteresowania tabletami internetowymi na terenie państw Bliskiego Wschodu oraz Afryki. Wzrost był niemały, gdyż w trzecim kwartale tego roku w krajach tych sprzedano 4,15 mln tabletów, a więc o 29,6% więcej niż w adekwatnym okresie 2013 roku.

Okazuje się, że sukces ten zawdzięczany jest jednej platformie systemowej i jest to oczywiście Android. W trakcie, gdy sprzedaż tabletów z Windows oraz iPadów poszybowała w państwach MEA w dół, tak urządzenia z systemem Google znalazły aż 47% więcej nabywców niż rok wcześniej. Informację przekazała jedna z analityczek IDC – Victoria Mendes. I dodaje, że wynikało to między innymi z dosyć agresywnych dostaw tabletów na teren tych państw przez różne firmy, jak i malejące ceny.

Jak natomiast przedstawia się udział poszczególnych producentów w tym zestawieniu? Pierwsza piątka prezentuje się następująco:

1. Samsung. Liderem rynku w państwach MEA pozostaje Samsung. Koreański gigant w zeszłym kwartale sprzedał w Afryce i na Bliskim Wschodzie niemal milion Galaxy Tabów (dokładnie 996 tysięcy sztuk tabletów). To pozwoliło mu zachować prowadzenie.

2. Apple. Drugie miejsce przypadło firmie z Cupertino. Apple sprzedało tam w zeszłym kwartale 572 tysięcy iPadów. Apple zachowało drugą pozycję, ale sprzedaż tabletów z iOS poleciała w dół. Zarówno w skali rok/rok, jak i względem wyników z drugiego kwartału 2014 roku.

3. Lenovo. Chiński gigant w zasadzie depcze Apple po piętach i w zeszłym kwartale sprzedał w państwach MEA niewiele mniej tabletów, bo 525 tysięcy sztuk. Było to możliwe za sprawą licznych kampanii marketingowych, które przeprowadzono w tym regionie.

4. ASUS. Czwarte miejsce przypadło Tajwańczykom, którzy w zeszłym kwartale tego roku sprzedali w Afryce i na Bliskim Wschodzie około 361 tysięcy tabletów. Były to głównie tanie tablety z Androidem.

5. Huawei. Piąte miejsce przypadało firmie Huawei, która sprzedała 81 tysięcy tabletów. W ten sposób producent zaliczył spadek sprzedaży względem drugiego kwartału, ale wzrost w skali rok/rok.

Adriana Rangel – dyrektor do spraw rozwiązań z zakresu systemów i infrastruktury w IDC na terenie Turcji, Afryki i Bliskiego Wschodu dodaje, że w tym regionie niedługo powinien być widoczny wzrost sprzedaży wśród urządzeń typu 2w1, a więc hybryd z klawiaturami. Kiedy? Już w przyszłym roku. Z informacji przekazanych przez Rangel wynika, że wielu producentów sprzętu zamierza wkrótce dodać do własnego portfolia takie urządzenia, a następnie będzie je sprzedawać.

Zobacz także >> Samsung liderem rynku tabletów w Indiach. Podobnie jak u nas

Źródło: Digitimes

 Loading ...
Marcelina Poznańska: Lubię Androida i jestem jego użytkowniczką niemal od samego początku. Nie stronię jednak od innych platform mobilnych. Interesuję się, poza nowymi technologiami, także jazdą konną oraz sportem.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.