Nieszablonowe i nowoczesne rozwiązania misją Lenovo – wywiad z Danielem Malakiem
Rozmawialiśmy z Danielem Malakiem – Consumer Business Managerem w LENOVO Polska. Czego się dowiedzieliśmy? Sprawdźcie sami!
Rozmawialiśmy z Danielem Malakiem – Consumer Business Managerem w LENOVO Polska. Czego się dowiedzieliśmy? Sprawdźcie sami!
Jak firma Lenovo ocenia polski rynek tabletów? Czy może Pan zdradzić jak dużym zainteresowaniem cieszą się flagowe modele Lenovo?
Rynek tabletów w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, duże wzrosty sprzedaży są niezwykle obiecujące dla producentów sprzętu. Firmy korzystając z tego dobrego czasu skupiają się na sprzedaży i nasyceniu rynku produktami. Z drugiej zaś strony, polski rynek jest bardzo wymagający, konsumenci znakomicie orientują się w nowinkach technologicznych.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników sprzedaży naszych tabletów, a zwłaszcza linii Lenovo Yoga Tablet, która została znakomicie przyjęta przez Polaków i znacząco przyczyniła się do zajęcia drugiego miejsca w rankingu sprzedaży. Konsumenci docenili oferowane przez nas innowacyjne rozwiązania, a zwłaszcza 4 tryby pracy, dobre parametry techniczne oraz atrakcyjne ceny. Stawiając na innowacyjność i funkcjonalność wyszliśmy naprzeciw potrzebom użytkowników, a nasza przejrzysta oferta produktów dopasowana do różnych odbiorców daje im poczucie bezpieczeństwa, że otrzymają produkt w pełni spełniający oczekiwania.
Seria Yoga Tablet 2 oferuje tablety na Androidzie oraz z Windows. Czy Lenovo zamierza w przyszłości wprowadzać do sprzedaży te same modele tabletów z Androidem i Windows?
Urządzenia oparte o Windows oferujemy przede wszystkim naszym klientom biznesowym. To właśnie użytkownicy mają możliwość wyboru pomiędzy preferowanymi systemami operacyjnymi w zależności od swoich potrzeb. Nie da się ukryć, iż niektóre modele naszych tabletów przejmują coraz częściej rolę laptopów, stad też staramy się dywersyfikować ofertę zgodnie z trendami rynkowymi, a nawet kreować co niektóre z nich.
Lenovo S8 to niedrogi tablet o mocnych parametrach. Do kogo adresowane jest to urządzenie?
Lenovo S8 zdecydowanie wyróżnia się na rynku. To najlżejszy tablet w ofercie Lenovo, bo ważący zaledwie 299 g, co nie przeszkodziło w wyposażeniu urządzenia w czterordzeniowy procesor, ekran IPS Full HD oraz łączność LTE. Gdybym miał scharakteryzować użytkownika tabletu, wskazałbym osobę słuchającą muzyki, oglądającą filmy, surfującą po sieci, komunikującą się ze znajomymi oraz często przemieszczającą się. Realnie taki tablet przyda się i młodym, i starszym, a lekka waga czyni go szczególnie przyjaznym kobiecym torebkom.
Lenovo Yoga 3 Pro jest urządzenie hybrydowym. Czy przyszłość rynku tabletów będzie należeć do takich rozwiązań?
Lenovo Yoga 3 PRO to nowoczesny ultrabook, który zachwyca i dostosowuje się do użytkownika. Dilip Bhatia, v-ce prezes ds. projektowania i marketingu PC Group w firmie Lenovo powiedział, że YOGA 3 Pro to efekt ciągłego doskonalenia i wsłuchiwania się w opinie klientów. Użytkownicy odkryli i zaaprobowali niezwykłe możliwości korzystania z ultrabooka na 4 sposoby. Przyszedł zatem czas na kolejny krok do przodu, czyli innowacyjną konstrukcję zawiasów stworzonych z ponad 800 aluminiowych i stalowych elementów oraz zwiększenie możliwości dostosowywania się inteligentnego komputera YOGA do preferencji użytkownika dzięki programowi YOGA Harmony. W momencie, gdy dodamy do tego znakomity wyświetlacz Quad HD+, procesor Intel® Core™ M, niezwykle płaską i lekką konstrukcję oraz zaawansowane funkcje audio marki JBL® otrzymujemy jeden z najlepszych ultrabooków na rynku. W związku z tym nieco zmodyfikowałbym pytanie: czy przyszłość rynku notebooków będzie należeć do takich rozwiązań … ? Na tą chwilę mogę w pełni powiedzieć, że przyszłość rynku tabletów wyznacza w dużej mierze linia produktów Lenovo Yoga.
Jak postrzegacie potencjał tabletów z wbudowanym projektorem, tak jak w Lenovo Yoga Tablet 2 Pro?
Nasz tablet z projektorem wprowadził powiew świeżości na rynku, podobnie jak cała linia Yoga. Często spotykam się z określeniem, że „kreujemy nową jakość i funkcjonalność urządzeń”. Yoga Tablet 2 Pro idealne komponuje się z tym stwierdzeniem. Sztandarową funkcją tego tabletu jest oczywiście wbudowany pikoprojektor, który umożliwia wyświetlanie obrazu o proporcjach 16:9 i przekątnej 50 cali na niemal każdej, płaskiej powierzchni. Dodatkowo system audio zapewnia dźwięk o mocy czterokrotnie większej w porównaniu z przeciętnym tabletem, a zastosowane technologie Dolby® Audio i Wolfson® Master HiFi™ emitują dźwięk wielokanałowy, dzięki czemu można poczuć się jak w kinie. Dostrzegamy potencjał w innowacyjności i funkcjonalności urządzeń. Nie twierdzę, iż każdy tablet powinien posiadać projektor, ale na rynek należy wprowadzać produkty, które zmieniają nasze życie na lepsze, przybliżają nam nowoczesne rozwiązania, dostarczają nowych emocji i podsuwają pomysły w jaki sposób możemy wykorzystać to na co dzień.
Jakie aplikacje preinstalujecie na swoich tabletach?
Cały czas pracujemy nad rozwinięciem naszych własnych programów, takich jak SHAREit, SYNCit, Security, CLONEit, które pomagają udostępniać dane innym urządzeniom z systemem Android bez łączenia się z siecią, chronić tablet przed wirusami i złośliwym oprogramowaniem, czy też wykonują kopie zapasowe. Ponadto rozmawiamy z naszymi partnerami, których oprogramowanie mogłoby wzbogacić tablety Lenovo. Aplikacje standardowo preinstalowane w systemie na naszych tabletach mają za zadanie ułatwić start każdemu – nie tylko osobom początkującym, a także pozwolić na uwolnienie wszystkich możliwości, drzemiących w praktycznych i nowoczesnych urządzeniach.
Jakie najbliższe plany związane z tabletami ma firma Lenovo?
Lenovo dynamicznie rozwija ofertę tabletów na rynku. Regularnie wprowadzamy kolejne nowości. Już za chwilę na polskim rynku pojawią się nowe produkty z serii Tab2 A. Następnie zaprezentujemy Lenovo Yoga Tablet 2 z systemem Windows oraz technologią AnyPen, która pozwoli nam pisać na ekranie tabletu dowolną rzeczą jaką znajdziemy pod ręką. Oczywiście to dopiero początek, kolejne nowatorskie rozwiązania pojawią się w trakcie tego roku.
Co oznacza dla Lenovo przejęcie Motorola Mobility?
Motorola Mobility to amerykańska legenda i firma, która podobnie jak Lenovo od samego początku stawiała na tworzenie nowych, innowacyjnych produktów. Motorola i Lenovo udowadniają, że mają dużo do powiedzenia w zakresie nieszablonowych i nowoczesnych rozwiązań. Nasze produkty mogą się wspaniale uzupełniać, a ich twórcy inspirować. Głęboko wierzę, że nasza współpraca z Motorola Mobility przyniesie wiele korzyści klientom obydwu marek, a miłośnicy marki Motorola z pewnością szybko znajdą wspólną płaszczyznę porozumienia z fanami linii YOGA.