Udostępnij
Tweetnij

IDC: sprzedaż tabletów w czwartym kwartale 2014 roku poleciała w dół

Z roku na rok sprzedaż tabletów rosła. Obserwowaliśmy to co kwartał. Tymczasem firma analityczna IDC podsumowała zarówno zeszły kwartał, jak i cały 2014 rok. Okazuje się, że w czwartym kwartale 2014 roku po raz pierwszy doszło do spadku sprzedaży tabletów! Niewielkiego, bo tylko o 3,2% względem adekwatnego okresu z 2013 roku, ale jednak. Najwięcej straciły giganci rynku tabletów, czyli Apple, Samsung czy ASUS.

tablety_tablety

Z roku na rok sprzedaż tabletów rosła. Obserwowaliśmy to co kwartał. Tymczasem firma analityczna IDC podsumowała zarówno zeszły kwartał, jak i cały 2014 rok. Okazuje się, że w czwartym kwartale 2014 roku po raz pierwszy doszło do spadku sprzedaży tabletów! Niewielkiego, bo tylko o 3,2% względem adekwatnego okresu z 2013 roku, ale jednak. Najwięcej straciły giganci rynku tabletów, czyli Apple, Samsung czy ASUS.

Przeczytaj koniecznie >> Tablety w Polsce. Wiemy, które z modeli były najpopularniejsze przez ostatnie pół roku!

Z informacji opublikowanych przez IDC wynika, że w czwartym kwartale 76,1 mln tabletów internetowych. To o 3,2% mniej niż w adekwatnym okresie 2013 roku, gdy na rynek trafiło 78,6 mln. Taka sytuacja ma miejsce pierwszy raz w historii. Spowodowane to zostało przez gigantów rynku tabletów, z których niemal każdy zanotował gorsze wyniki sprzedaży. Pierwsza piątka producentów w czwartym kwartale 2014 roku przedstawia się następująco:

  • Apple – firma z Cupertino nadal pozostaje liderem rynku tabletów, ale w zeszłym kwartale sprzedała niemal 5 milionów mniej iPadów niż w Q4 2013 roku. „Tylko” 21,4 mln sztuk, co przełożyło się na rynkowy udział w postaci 28,1%;
  • Samsung – drugie miejsce nadal należy do Samsunga. Koreańczycy w zeszłym kwartale sprzedali 11 milionów tabletów Galaxy Tab. To o 18,4% mniej niż w adekwatnym okresie 2013 roku. Samsung w zeszłym kwartale miał udział na poziomie 14,5%, a więc niemal dwa razy mniejszy niż Apple;
  • Lenovo – chiński producent jest wyjątkiem i jako jedyny z pierwszej piątki producentów zanotował wzrost sprzedaży. W zeszłym kwartale Lenovo sprzedało 3,7 mln tabletów. To o 300 tysięcy więcej niż w Q4 2013 roku;
  • ASUS – Tajwańczycy w zeszłym kwartale sprzedali milion mniej tabletów niż w adekwatnym okresie 2013 roku – dokładnie 3 miliony sztuk;
  • Amazon – Amazon w zeszłym kwartale stracił najwięcej. Firma sprzedała tylko 1,7 mln tabletów. To oznacza spadek względem Q4 2013 roku aż o 69,6%.

Pozostali producenci sprzedali łącznie 35,2 mln sztuk tabletów, co oznacza wzrost 0 36,2%. Całkiem sporo. Widzimy więc, że giganci rynku zostali podszczypnięci przez mniej znaczących producentów.

IDC podsumowało również cały 2014 rok. W zeszłym roku na rynek trafiło 229,6 mln tabletów. To zaledwie o 4,4% więcej niż w 2013 roku, gdy sprzedano 219,9 mln sztuk tego typu urządzeń.

Liderem rynku pozostało Apple, które sprzedało w 2014 roku 63,4 mln iPadów, a więc o 14,6% mniej niż w 2013 roku. Samsung sprzedał 40,2 mln tabletów, co przekłada się na wynik lepszy o 1,1%. Trzecie miejsce przypadło firmie ASUS z 11,5 mln sprzedanych tabletów (spadek o 5,5%), czwarte Lenovo, które sprzedało 11,2 mln tego typu urządzeń (wzrost o 43,5%), a piąte Amazon z 3,3 mln sprzedanych Kindle Fire (spadek o 66,4%). Pozostali producenci w 2014 roku zrealizowali zamówienia na 100 milionów tabletów, co przełożyło się na rynkowy udział w postaci 43,6% i wzrost o 31,4% względem 2013 roku.

Gorsza sprzedaż tabletów od znanych firm wynika przede wszystkim z nasycenia rynku iPadami i Galaxy Tabami, jak i również rosnącą popularnością smartfonów z dużymi wyświetlaczami. Niemniej, Lenovo udowadnia, że można polepszyć wyniki sprzedaży. Było to możliwe głównie za sprawą udanych tabletów z serii Yoga, które oferują nieco inne podejście do tego typu sprzętu, które nie jest obecne u konkurencji.

Źródło: IDC

Posiadasz tablet i smartfon?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...
sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Marcelina Poznańska

Lubię Androida i jestem jego użytkowniczką niemal od samego początku. Nie stronię jednak od innych platform mobilnych. Interesuję się, poza nowymi technologiami, także jazdą konną oraz sportem.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij