Dominacja Samsunga i Apple w branży tabletów na rynku zachodnioeuropejskim jest równie mocno zaznaczona, jak za oceanem. W drugim kwartale 2015 roku to Koreańczycy byli górą w starciu gigantów, choć jeszcze przed rokiem ich wyniki były wyraźnie gorsze od tych notowanych przez giganta z Cupertino.
Jak wylicza IDC, Samsung w kwietniu, maju i czerwcu w Europie Zachodniej dostarczył do sklepów nieco ponad 2 mln tabletów. Rok do roku jest to wynik lepszy aż o 18,8 proc. W przeciwnym kierunku powędrowały dostawy produktów Apple, które w porównaniu do II kwartału 2014 zmalały 12,2 proc. Blisko 1,87 mln rozprowadzonych tabletów pozwala jednak amerykańskiej firmie zająć drugie miejsce w niewielkiej odległości od lidera. Tym niemniej w oczy rzuca się fakt, że jeszcze przed rokiem Apple potrafiło wysłać do sprzedawców ponad 400 tys. sztuk iPadów więcej od najgroźniejszego konkurenta.
Największy, bo ponad 30-procentowy, spadek zamówień w Zachodniej Europie względem drugiego kwartału 2014 odnotował ASUS. Firma straciła nawet trzecie miejsce na rzecz Lenovo, które zanotowało podobne trzy miesiące jak przed rokiem. Na największym plusie jest z kolei Microsoft, który z pułapu 74 tys. wzniósł się na poziom 213 tys. i uplasował się na piątym miejscu w gronie największych dostawców tabletów.
Łącznie w Europie Zachodniej zakupiono w drugim kwartale tego roku ponad 7,5 miliona tabletów, co jest wynikiem tylko nieznacznie gorszym od tego zanotowanego w analogicznym okresie przed rokiem. Pomimo częstych komentarzy o kurczącym się rynku, zamówienia w tej części świata udało się zachować na podobnym poziomie.
Źródło: tablet-news