Udostępnij
Tweetnij

IDC: sprzedaż tabletów w Q3 poleciała w dół. Apple, Samsung i ASUS na minusie

IDC opublikowało nowy raport, w którym podsumowało rynek tabletów internetowych za trzeci kwartał tego roku. Jak nietrudno się domyślić, sprzedaż poszybowała w dół. Względem adekwatnego okresu sprzed roku doszło do spadku dostaw o 12,6%. Największe spadki sprzedaży zaliczyli giganci rynku tabletów, czyli Apple, Samsung oraz ASUS.

IDC opublikowało nowy raport, w którym podsumowało rynek tabletów internetowych za trzeci kwartał tego roku. Jak nietrudno się domyślić, sprzedaż poszybowała w dół. Względem adekwatnego okresu sprzed roku doszło do spadku dostaw o 12,6%. Największe spadki sprzedaży zaliczyli giganci rynku tabletów, czyli Apple, Samsung oraz ASUS.

Nie ukrywajmy, sprzedaż tabletów spada. Boom na tego typu urządzenia już się skończył i teraz możemy obserwować spadki w realizacji zamówień na tablety. Potwierdza to najnowszy raport firmy analitycznej IDC, w którym podsumowano rynek tabletów za trzeci kwartał tego roku.

Z informacji przekazanych przez IDC wynika, że w trzecim kwartale tego roku sprzedano 48,7 mln tabletów. Dla porównania, rok wcześniej było to ponad 55 mln sztuk. Tak więc doszło do spadku, dokładnie o 12,6%. Przyjrzyjmy się z bliska pierwszej piątce producentów.

1. Apple – firma z Cupertino sprzedała w trzecim kwartale 9,88 mln sztuk iPadów. To o prawie 20% mniej niż rok wcześniej. Sprzedaż iPadów spada już od dłuższego czasu i nie zanosi się na to, że 12,9-calowy iPad Pro to zmieni. Mimo to Apple nadal pozostaje liderem z udziałem na rynku przekraczającym 20%.

2. Samsung – Koreańczycy cały czas okupują drugie miejsce, ale także zaliczyli spadek sprzedaży. W zeszłym kwartale Samsung sprzedał 8 milionów tabletów i zaliczył spadek o 17,1%.

3. Lenovo – na trzecim miejscu uplasowali się Chińczycy z Lenovo. Ci, dla odmiany, zaliczyli nieznaczny wzrost sprzedaży tabletów, ale tylko o 0,9% względem trzeciego kwartału 2014 roku. Lenovo sprzedało od lipca do końca września 3,1 mln tabletów.

4. ASUS – Tajwańczycy zaliczyli w zeszłym kwartale bardzo duży spadek sprzedaży tabletów. Firma zrealizowała zamówienia tylko na 1,9 mln sztuk tabletów. Dla porównania, rok wcześniej sprzedała 3,4 mln tabletów.

5. Huawei – na piątym miejscu niespodzianka w postaci firmy Huawei, która do tej pory nie pojawiała się w pierwszej piątce producentów tabletów. Chińczycy sprzedali niewiele mniej tabletów niż ASUS – 1,8 mln sztuk. Tym samym zaliczyli wzrost względem trzeciego kwartału 2014 roku aż o147,9%.

Pozostali producenci sprzedali łącznie w zeszłym kwartale 23,9 mln tabletów. Tutaj również doszło do spadku w postaci 9,6%.

Sprzedaż tabletów spada i zapewne nadal będzie spadać, co nie powinno dziwić. Urządzenia te są wypierane przez duże smartfony. Poza tym klienci często kupują je z myślą o kilku latach, a nie roku jak smartfony. Poza tym rynek odczuwa nasycenie, co widać przede wszystkim na przykładzie najpopularniejszych tabletów od firm Apple czy Samsung. Oczywiście, nie oznacza to, że sprzedaż tabletów jest nieopłacalna. To nadal ma sens. Aczkolwiek firmy zarabiają na nich mniej niż dwa czy trzy lata temu, kiedy te były wręcz rozchwytywane. Dokładne szczegóły na temat rynku tabletów w zeszłym kwartale możecie zobaczyć na poniższej tabeli IDC.

1

Źródło: IDC

sferis.pl - przyjazny sklep internetowy

Dawid Długosz

Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij