IDC: sprzedaż tabletów w 2015 r. spadła o 10,1%. Apple liderem

IDC podsumowało sprzedaż tabletów w zeszłym kwartale, jak i całym 2015 roku. Sprzedaż tego typu urządzeń nadal spada. W zeszłym roku sprzedano 206,8 mln tabletów. To o 10,1% mniej niż w 2014 roku. Liderem rynku pozostaje Apple, które sprzedało prawie 50 mln iPadów. Co ciekawe, w zeszłym kwartale firma z Cupertino sprzedała więcej iPadów Pro niż Microsoft Surface’ów.

IDC (International Data Corporation) opublikowało raport podsumowujący sprzedaż tabletów w zeszłym kwartale i całym 2015 roku. Liderem w obu kategoriach pozostaje firma Apple, która w Q4 sprzedała 16,1 mln iPadów (o prawie 25% mniej niż Q4 2014 r.). W całym 2015 roku firma z Cupertino sprzedała 49,6 mln tabletów z iOS. Co przekłada się na rynkowy udział na rynku w postaci 24%. Sprzedaż iPadów nadal spada i to pewnie nieprędko ulegnie zmianie. Tim Cook już dawno przyznał, że żywotność iPadów jest większa niż pierwotnie zakładano. Warto jednak zauważyć, że nowy iPad Pro, pomimo mieszanych recenzji, sprzedaje się naprawdę całkiem dobrze. W Q4 Apple sprzedało ponad 2 mln iPadów z 12,9-calowym ekranem. To więcej niż Microsoft Surface’ów, które sprzedały się w liczbie około 1,6 mln sztuk.

Drugie miejsce przypadło Samsungowi. W zeszłym kwartale Koreańczycy sprzedali 9 mln tabletów. Natomiast w całym 2015 roku 33,4 mln sztuk. Samsung również zaliczył spadki sprzedaży. W skali roku o 16,1%.

Na trzecim miejscu uplasowało się Lenovo. W zeszłym roku firma sprzedała 11,2 mln tabletów, czyli o 0,4% więcej niż rok wcześniej. Na czwartym miejscu znajduje się ASUS. Tajwańczycy sprzedali 7,1 mln tabletów w zeszłym roku i tym samym zaliczyło spadek o prawie 40%. Na piątym miejscu mamy debiutanta w postaci Huawei. Chińczycy coraz lepiej radzą sobie na rynku urządzeń mobilnych. W 2015 roku Huawei sprzedało 6,5 mln tabletów, a więc ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej.

Warto dodać, że w podsumowaniu IDC za czwarty kwartał 2015 roku na trzecim miejscu znajduje się Amazon, którego nie ma w podsumowaniu za cały rok. Wynika to z promocji przedświątecznej na Kindle Fire, które oferowane były w cenie od 50 dolarów. Amazon w Q4 2015 roku sprzedał ponad 5 mln tabletów, które w całym zeszłym roku nie cieszyły się jednak jakimś większym zainteresowaniem.

Pozostali producenci tabletów sprzedali w 2015 roku 99,1 sztuk. To o 1,8% mniej niż rok wcześniej. Widzimy, że większość producentów, z niewielkimi wyjątkami jak Huawei, zaliczyło spadki sprzedaży tabletów. W całym 2015 roku sprzedano 206,8 mln takich urządzeń. To o 10,1% mniej niż rok wcześniej, gdy na rynek trafiło ponad 230 mln tabletów.

W tym roku nie zanosi się na większe zmiany. Sprzedaż tabletów zapewne będzie nadal maleć. Co w zasadzie nie powinno dziwić. Boom na tablety już przeminął i jest mało prawdopodobne, że powróci. Szczegółowe podsumowanie IDC za zeszły kwartał i cały 2015 rok znajdziecie w poniższych tabelach.

Źródło: idc

Dawid Długosz: Dziennikarz w branży IT od 2006 roku. Fan produktów firmy Apple. W życiu prywatnym mąż i ojciec trójki dzieci. W serwisie Tablety.pl pełni rolę redaktora prowadzącego. Pasjonat nowych technologii.
Powiązane wpisy
Disqus Comments Loading...

W serwisie wykorzystywane są pliki cookies. Stosujemy je w celach zapewnienia maksymalnej wygody użytkownika oraz do zbierania informacji statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki.