Microsoft nie chwali się informacjami na temat liczby sprzedanych tabletów Surface. Tymczasem przybliżone szczegóły na ten temat przynosi nam raport Digitimes.
Digitimes raportuje, powołując się na informacje pochodzące od łańcucha dostawców, że Microsoftowi dostarczono w zeszłym roku 6 mln sztuk Surface’ów. To o 50% więcej niż prognozowano. W tym roku dostawy mają wzrosnąć o 30% i osiągną wartość 8 mln sztuk. Tylko w zeszłym kwartale zrealizowano dostawy na 2,5 mln Surface’ów, co w zasadzie nie powinno dziwić, gdyż jesienią odbyła się premiera długo wyczekiwanego Surface’a Pro 4 i Surface’a Booka.
Pytanie tylko: ile Microsoft sprzedał z tych 6 mln Surface’ów? Według IDC w zeszłym kwartale gigant z Redmond sprzedał 1,6 mln tabletów. W skali roku z pewnością mniej niż 6 mln. Co nie zmienia faktu, że dział Surface z roku na rok radzi sobie coraz lepiej i Microsoft zarabia na nim więcej pieniędzy. Jak dobrze wiemy, początki były bardzo trudne. W pierwszym roku fiskalnym od wprowadzenia na rynek Surface’ów (jesienią 2012 roku) gigant z Redmond stracił na nich aż 900 mln dolarów. Potem straty były coraz mniejsze, aż w końcu nastąpił przełom. W trzecim kwartale 2014 roku Surface’y po raz pierwszy wygenerowały zysk. W zeszłym kwartale przychody ze sprzedaży Surface’ów były o 29% większe niż rok wcześniej.
źródło: digitimes