IDC prognozuje, że sprzedaż tabletów internetowych w tym roku spadnie. Na rynek ma trafić 5,9% mniej takich urządzeń niż w 2015 roku. Co jednak ciekawe, przez najbliższe lata ma rosnąć sprzedaż tabletów 2w1 i w 2020 roku na rynek może trafić prawie 64 mln hybryd z dołączanymi klawiaturami.
Sprzedaż tabletów spada. Najpierw problem dotknął największych graczy na rynku tego typu urządzeń: Apple’a czy Samsunga, a potem także wielu innych producentów. Niektórzy nadal sprzedają coraz więcej tabletów, ale ogólnie tendencja jest spadkowa.
Potwierdzają to nowe prognozy firmy IDC, która sugeruje, że w tym roku sprzedaż tabletów spadnie o 5,9% względem 2015 roku. Co jednak ciekawe, w najbliższych latach ma rosnąć sprzedaż tabletów 2w1 z dołączanymi klawiaturami. W tym roku zostanie sprzedanych 16,6 mln takich urządzeń, a więc o 73% więcej niż w zeszłym roku. Już w 2020 roku ich liczba ma wzrosnąć do 63,8 mln sztuk. Rynkowy udział hybryd z systemem Android w zasadzie nie ma ulec zmianie. Spadnie za to udział iPadów. W 2020 roku do zaledwie 7,3%, co wcale nie musi oznaczać gorszych wyników sprzedaży w milionach sztuk. Natomiast za niespełna 5 lat udział hybryd z Windows ma wynosić już prawie 75%. Szczegóły można znaleźć na załączonej tabeli.
źródło: idc