Sprzedaż tabletów spada, ale hybrydy 2w1 hamują proces
Firma Strategy Analytics opublikowała raport ze sprzedaży tabletów w pierwszym kwartale tego roku. Jak nietrudno się domyślić, ponownie doszło do spadków sprzedaży i okazuje się, że kupujemy coraz mniej tego typu urządzeń. Co jednak ciekawe, spadki sprzedaży tabletów byłyby zapewne większe, gdyby nie hybrydy 2w1 z dołączanymi klawiaturami, które nieco hamują proces. Najwięcej na tabletach zarabiają firmy Apple, Samsung i Microsoft.
Firma Strategy Analytics opublikowała raport ze sprzedaży tabletów w pierwszym kwartale tego roku. Jak nietrudno się domyślić, ponownie doszło do spadków sprzedaży i okazuje się, że kupujemy coraz mniej tego typu urządzeń. Co jednak ciekawe, spadki sprzedaży tabletów byłyby zapewne większe, gdyby nie hybrydy 2w1 z dołączanymi klawiaturami, które nieco hamują proces. Najwięcej na tabletach zarabiają firmy Apple, Samsung i Microsoft.
Strategy Analytics udostępniło raport podsumowujący sprzedaż tabletów w pierwszym kwartale tego roku. Od stycznia do końca marca na rynek trafiło 46,7 mln tego typu urządzeń. To o 10% mniej niż w adekwatnym okresie 2015 roku. Dla porównania, w czwartym kwartale zeszłego roku sprzedano niemal 23 mln więcej tabletów. To już szósty kwartał z rzędu, gdy spada sprzedaż tabletów.
Najpopularniejsze na rynku pozostają tablety z Androidem, który okupował w zeszłym kwartale 64% rynku. iPady stanowiły 22% wszystkich sprzedanych w Q1 tabletów, a modele z Windows około 14%. Co jednak ciekawe, udział Androida wcale nie przekłada się na zyski. Najwięcej na tabletach nadal zarabia Apple. iPady stanowiły 39% wartości rynku. Tablety z Windows 20%, a urządzenia z systemem Google już tylko 41%.
Na drugim miejscu po Apple plasuje się Samsung z 16% udziałem w wartości rynku, a na trzecim Microsoft, który nie sprzedaje aż tak dużo tabletów jak Apple czy Koreańczycy, ale Surface’y to urządzenia z wyższej półki cenowej i sprzedając 1,1 mln tabletów Microsoft wygenerował przychody na poziomie 950 mln dolarów. Dla porównania, chińscy producenci (White Box) sprzedali 13,3 mln tabletów, ale ich wartość to już „zaledwie” 750 mln dolarów. Całkiem sporo na tabletach zarobiły też firmy Lenovo i Huawei mając udział w wartości na poziomie – odpowiednio – 5% i 3%.
Strategy Analytics raportuje, że takie tablety jak Microsoft Surface i wiele innych hybryd 2w1 z dołączanymi klawiaturami sprawiają, że sprzedaż tabletów spada wolniej. Gdyby nie tego typu urządzenia, to rynek tabletów kurczyłby się obecnie szybciej.
Sprzedaż tabletów nadal będzie spadać, co wynika z wielu różnych czynników. Po pierwsze, żywotność tego typu urządzeń jest znacznie dłuższa niż początkowo sugerowano. Najpierw przekonało się o tym Apple, które spadki sprzedaży iPadów notuje już od ponad dwóch lat. Potem sytuacja dotknęła też innych producentów, w tym Samsunga czy firmę ASUS. Drugą przyczyną jest coraz większa popularność smartfonów z dużymi ekranami. Dla wielu osób telefon z ekranem o przekątnej 5,5 cala z powodzeniem zastępuje mały tablet.
Spadki sprzedaży tabletów będą zapewne coraz większe i nie zanosi się, aby coś spowodowało zatrzymanie procesu i nagły wzrost sprzedaży tabletów. To w najbliższym czasie z pewnością się nie wydarzy.
Źródło: strategy analytics