Udostępnij
Tweetnij

Samsung prześciga konkurentów na rynku telewizorów wielkoformatowych

Samsung ma na swoim koncie wiele urządzeń elektronicznych. Na liście nie są, oczywiście, jedynie smartfony. Koreańska firma potwierdziła, że wyprzedziła konkurentów na rynku telewizorów wielkoformatowych dzięki swoim sprzętom z ekranami QLED. Oznacza to, że firma sprzedaje najwięcej telewizorów o przekątnej od 65 do 75 cali w porównaniu z konkurencją.

Samsung to nie tylko smartfony, ale również wiele innych urządzeń elektronicznych. Na liście giganta są między innymi telewizory. To nimi firma pochwaliła się w najnowszym wpisie informacyjnym. Jak potwierdziła, wyprzedziła właśnie konkurencję na światowym rynku telewizorów wielkoformatowych.

Samsung potwierdził, że rok 2018 jest dla firmy i linii telewizorów QLED przełomowy. Od tegorocznej premiery w marcu nowe QLED TV zajmują pozycję lidera na rynku wielkoekranowych telewizorów z ultrawysoką rozdzielczością. Popularność rośnie ze względu na coraz większe wymagania użytkowników względem telewizorów, a także na wzrost dochodów. Firma zaznacza przy tym, że dziś do telewizorów wielkoekranowych nie należą jednak te, które mają przekątną 55-cali. Przez lata rynek się zmieniał i aktualnie do takiej kategorii zaliczane są telewizory o przekątnej od 65 do 75 cali.

Samsung twierdzi, że telewizory wielkoformatowe sprzedają się coraz lepiej

Samsung podkreśla, że krzywa ogólnego wzrostu na globalnym rynku telewizorów się wypłaszczyła. Z drugiej jednak strony sprzedaż odbiorników o przekątnej ekranu wynoszącej 65 i więcej cali zwiększyła się w ostatnich latach o ponad 30%. Z badań przeprowadzonych przez IHS Market wynika, że łączna liczba sprzedanych telewizorów 65-calowych (i większych) wynosiła w roku 2016 8 milionów. Rok później liczba ta wzrosła do 11,4 miliona. Szacuje się, że w tym roku pobity zostanie kolejny rekord i tym razem użytkownicy zakupią łącznie 16 mln takich sprzętów.

GfK podaje do wiadomości, że w 2017 roku w Polsce w przypadku telewizorów o przekątnej od 55 do 59 cali, urządzenia Samsunga stanowiły liczbowo 40,5% sprzedanych sprzętów. W przekątnych 60-69 cali – 44,3%. Wśród sprzedanych na polskim rynku modeli o przekątnej 70 cali i więcej aż 57,6 % to telewizory marki Samsung.

Jeśli chodzi o te ostatnie modele, koreańska firma twierdzi, że ma zamiar skupić się bardziej na ich produkcji, ponieważ odnotowano spory wzrost sprzedaży w tym segmencie. Można się zatem spodziewać, że wkrótce pojawią się nowe modele tych urządzeń. Warto zaznaczyć, że w Polsce do telewizorów QLED dołączany jest pakiet VoD. Więcej o promocji przeczytacie pod tym adresem.

Zobacz również: Najlepsze aplikacje na Androida – marzec 2018

Źródło: Samsungmedia

Katarzyna Dąbkowska

Każda kieszonsolka i tablet moim przyjacielem, niezależnie od "maści" i rodzaju. Swojego iPhone'a traktuję jak prawą rękę. Pisaniem o mobilnych sprzętach zajmuję się od kilku lat. Miłośniczka gier, literatury angielskiej i kultury Dalekiego Wschodu, wychowująca przedstawiciela nowego pokolenia.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij