Microsoft w dołku, Lumie w odwrocie
Trzeci kwartał bieżącego roku nie ułożył się po myśli mobilnego oddziału Microsoftu. Przychody spadły o ponad połowę, a sprzedaż Lumii jest daleka od zadowalającej. Na formie smartfonów giganta z Redmond odbija się też fakt, że amerykańscy operatorzy sieci przestają je promować.
Trzeci kwartał bieżącego roku nie ułożył się po myśli mobilnego oddziału Microsoftu. Przychody spadły o ponad połowę, a sprzedaż Lumii jest daleka od zadowalającej. Na formie smartfonów giganta z Redmond odbija się też fakt, że amerykańscy operatorzy sieci przestają je promować.
W ciągu minionych trzech miesięcy Microsoft odnotował bardzo dobre wyniki, ale nie w sektorze smartfonów. Tutaj firma zanotowała 54-procentowy spadek przychodów w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Trzeci kwartał tego roku był też gorszy pod względem sprzedaży.
Od lipca do września 2014 roku zakupiono 9,3 mln Lumii, zaś w tym roku jedynie 5,8 mln. Jest to wynik wyraźnie gorszy również od tego, który odnotowano w drugim kwartale tego roku – wówczas Microsoft sprzedał 8,4 miliona swoich telefonów. Odpowiedzialność za rozczarowujące rezultaty spada przede wszystkim na Lumię 830 i Lumię 735, które nie zdołały przekonać do siebie konsumentów. Nie bez znaczenia jest również stopniowe opuszczanie smartfonów Microsoftu przez amerykańskich operatorów sieci komórkowych.
Gigant z Redmond może się odbić – i to jeszcze w tym roku – ale do tego potrzebuje sukcesu Lumii 950 i Lumii 950 XL, oficjalnie zaprezentowanych na początku tego miesiąca.
Źródło: Windowscentral